Produkty pre osobné / van / 4x4 vozidlá

stage_image

Bez vodiča, plne elektrické, nezávislé od modelu vozidla – spoločnosť Continental nanovo definuje testy brzdného výkonu pneumatík

10/05/2022
Continental_PP_AVA_1

Vozidlo AVA umožňuje presne monitorovať trecie vlastnosti pneumatík počas brzdných manévrov na suchej aj mokrej vozovke.

  • Vysoko presné merania brzdnej dráhy na suchej aj mokrej vozovke vďaka plne elektrickému testovaciemu vozidlu „AVA“ bez vodiča
  • Až 100 000 testov ročne v 350 metrov dlhej klimatizovanej, technicky špičkovo vybavenej hale s vymeniteľnými povrchmi vozovky
  • Testy brzdného výkonu pneumatík pri plne kontrolovaných testovacích podmienkach nastavujú nové štandardy vývoja pneumatík
Continental_PP_Dr_Boris_Mergell

Dr. Boris Mergell je vedúcim výskumu a vývoja v divízii Pneumatiky spoločnosti Continental.

Spoločnosť Continental predstavila plne elektrické testovacie vozidlo bez vodiča, ktoré vyvinula na meranie brzdného výkonu pneumatík pre osobné automobily. Plne automatizované testy majú za cieľ ďalej skracovať brzdnú vzdialenosť pneumatík a zaistiť tak vyššiu bezpečnosť cestnej premávky. Testovacie vozidlo AVA – „Analytic Vehicle AIBA“ – umožňuje presne monitorovať trecie vlastnosti pneumatík počas brzdných manévrov na suchej aj mokrej vozovke. V testovacom vozidle AVA spoločnosti Continental sa prvýkrát spájajú výhody testovacej metódy, ktorá je nezávislá od modelu vozidla, s kontrolovaným a reprodukovateľným testovacím prostredím automatizovaného halového analyzátora brzdenia (Automated Indoor Braking Analyzer, AIBA). Odborníci na testovanie pneumatík zo spoločnosti Continental tak môžu vykonávať testy bez ohľadu na konkrétne vlastnosti vozidla. Spoločnosť Continental vďaka tomu disponuje jednou z celosvetovo najdokonalejších a najpresnejších testovacích metód používaných na testovanie brzdného výkonu pneumatík. Toto špičkové a celosvetovo jedinečné testovacie vozidlo sa používa na testovacom okruhu spoločnosti Continental Contidrom neďaleko nemeckého Hannoveru.

„Naše analytické vozidlo AVA nám pomáha ešte podrobnejšie analyzovať výkon našich prémiových pneumatík a systematicky pracovať na ich vývoji,“ objasnil Dr. Boris Mergell, vedúci výskumu a vývoja v divízii Pneumatiky spoločnosti Continental. Prenos síl medzi pneumatikou a povrchom vozovky je z hľadiska brzdného výkonu pneumatiky rozhodujúci. Rovnako dôležité sú aj vlastnosti pri bočnom vedení a zmene smeru. „Výkon pneumatiky počas brzdenia je pre bezpečnosť vozidla podstatný. Práve preto vynakladáme veľké úsilie na čo najpresnejšiu analýzu našich pneumatík,“ zdôraznil Mergell.

Continental_PP_AVA_2

Spoločnosť Continental prostredníctvom testovacieho vozidla AVA spája výhody testovacej metódy nezávislej od modelu vozidla s kontrolovaným a reprodukovateľným testovacím prostredím.

Continental_PP_AVA_3

Jedinečné špičkové testovacie vozidlo sa používa na testovacom okruhu spoločnosti Continental Contidrom neďaleko nemeckého Hannoveru.


Rýchlosť vozidla AVA sa pri testoch brzdného výkonu pneumatík zvyšuje na testovaciu rýchlosť 65 km/h pomocou elektromagnetického lineárneho pohonu prevzatého z modernej technológie horskej dráhy. Následne sa vykoná niekoľko plne automatizovaných brzdných testov. Systém pohonu vozidla AVA je vybavený dvoma elektricky poháňanými nápravami, ktoré napája vysokovýkonná batéria. Vysoký maximálny krútiaci moment zaisťuje, že pri systematickom brzdení testovacích pneumatík na tretej náprave je možné udržiavať stálu rýchlosť. Integrovaný brzdový systém vozidla AVA je vybavený technológiou Brake by Wire (elektronicky riadené brzdy) z dielne divízie spoločnosti Continental Motorové vozidlá. Brzdný signál sa na rozdiel od bežných hydraulických brzdových systémov prenáša elektronicky. Brzdenie je veľmi rýchle a presné, čo má pre presné testovanie alebo meranie podstatný význam.

Continental_PP_Meletis Xigakis

Meletis Xigakis je zodpovedný za globálne testovanie pneumatík v spoločnosti Continental.

„Naše vozidlo AVA stanovuje prenos síl medzi pneumatikou a povrchom vozovky pri súčasnej presnej reprodukovateľnosti rôznych preklzových stavov, tzv. kriviek preklzu µ“. Pomocou tejto najmodernejšej technológie meriame všetky sily, ktoré počas brzdenia pôsobia medzi pneumatikou a povrchom vozovky. Dokážeme ešte presnejšie porovnávať naše pneumatiky a ich rôzne zloženia zmesi a optimalizovať ich na konkrétne použitie,“ vysvetlil Meletis Xigakis, ktorý je zodpovedný za globálne testovanie pneumatík v spoločnosti Continental. Vozidlo AVA sa používa v automatizovanom halovom analyzátore brzdenia, ktorý je v prevádzke od roku 2012. Skúšky bŕzd na rôznych povrchoch vozovky sa vykonávajú na 75-metrovej testovacej dráhe. Tento klimatizovaný priestor testovacej haly má až päť povrchov vozovky, ktoré je možné hydraulicky meniť. V zariadení nezávislom od poveternostných podmienok je možné ročne vykonať až 100 000 skúšok bŕzd na suchej, mokrej, či dokonca zľadovatenej vozovke. Systém je integrovaný do haly s dĺžkou 350 metrov a šírkou 30 metrov.

Nové modely pneumatík značky Continental celkovo najazdia na skúšobných zariadeniach a testovacích dráhach vzdialenosť zodpovedajúcu 25 miliónom kilometrov ročne. Zodpovedá to 625-násobku obvodu Zeme. Toto veľké úsilie je plne opodstatnené. Tvorí základ prémiovej kvality pneumatík značky Continental. Contidrom v Jeversene neďaleko Hannoveru v Nemecku je spolu s testovacími dráhami v texaskom meste Uvalde v USA a švédskej obci Arvidsjaur jedným z najmodernejších testovacích okruhov na svete. Testovacia dráha pri Hannoveri bola otvorená v roku 1967 a odvtedy sa neustále modernizuje, aby spĺňala zvyšujúce sa požiadavky na testovanie pneumatík.

V roku 2013 medzinárodná porota podujatia Automotive Testing Technology International Award udelila testovaciemu okruhu Contidrom titul „Proving Ground of the Year“ (testovací okruh roka). Mnoho zákazníkov v automobilovom priemysle ho považuje za porovnávací štandard. Testovací okruh rozkladajúci sa na celkovej ploche 160 hektárov poskytuje všetky predstaviteľné možnosti na testovanie pneumatík. Na desaťkilometrovej trati s množstvom povrchov čiastočne pokrytých vodou a legendárnym okruhom s klopenými zákrutami sa dosahuje rýchlosť viac ako 250 km/h. K dispozícii sú aj trate na testovanie prvkov podvozku. V roku 2022 bude na okruhu Contidrom uvedený do prevádzky inovatívny simulátor dynamickej jazdy, ktorý dokáže vypočítať presné dynamické parametre pneumatík a príslušného testovacieho vozidla. Profesionálni testovací vodiči spoločnosti Continental tak majú presne ten istý subjektívny pocit z jazdy ako pri testoch pneumatík na testovacej dráhe.

Kontakt
New content item
Magda Nagy

Marketing Communication CZ/SK 

Continental Barum s.r.o.
Objízdná 1628
76502, Otrokovice
Česká republika

+420 577 513 289