Pre spoločnosť Continental sa dnes začína odpočítavanie do najväčších a najznámejších cyklistických pretekov na svete: Presne o 100 dní, 1. júla 2022, odštartuje Tour de France 13-kilometrovým prológom cez dánske hlavné mesto Kodaň. Cyklistickú elitu budú sprevádzať oficiálne vozidlá organizácie ASO (Amaury Sport Organization), ktorá sa aj tento rok bude spoliehať na technológiu pneumatík z Hannoveru: modely ŠKODA budú jazdiť pred pelotónom a za ním do Paríža na pneumatikách PremiumContact 6 a EcoContact 6 Q. Pri výbere pneumatík venovali konštruktéri pneumatík a odborníci na materiály v spoločnosti Continental mimoriadnu pozornosť použitiu vysokého podielu trvalo udržateľných materiálov. „Podporujeme ciele Tour de France týkajúce sa väčšej udržateľnosti,“ uviedol Enno Straten, vedúci stratégie, analytiky a marketingu v divízii Pneumatiky pre región EMEA spoločnosti Continental. „Preto je pre nás jedinou správnou možnosťou, aby vozidlá Tour jazdili na najnovších a najudržateľnejších pneumatikách, ktoré spoločnosť Continental v súčasnosti môže ponúknuť.“
Pneumatiky pre sprievodné vozidlá obsahujú technológiu ContiRe.Tex, ktorú spoločnosť Continental prvýkrát predstavila v auguste 2021. Polyesterová priadza v kostre – nosnom ráme pneumatiky – sa vyrába bez akýchkoľvek chemických medzistupňov z použitých PET fliaš, ktoré sa inak nerecyklujú. Každá súprava pneumatík, ktoré spoločnosť Continental dodáva na tohtoročnú Tour, obsahuje polyester vyrobený z približne 40 upravených PET fliaš.
Enno Straten, vedúci stratégie, analýzy a marketingu v Continental Tires EMEA
Spoločnosť Continental realizuje ambiciózny cieľ stať sa do roku 2030 najpokrokovejšou spoločnosťou v oblasti výroby pneumatík z hľadiska ekologickej a sociálnej zodpovednosti. Spoločnosť Continental chce, aby sa 100 percent materiálov, ktoré používa vo svojich pneumatikách, najneskôr do roku 2050 vyrábalo udržateľným spôsobom a aby sa v rámci celého hodnotového reťazca dosiahla úplná klimatická neutralita.
„Sme veľmi hrdí, že s technológiou ContiRe.Tex môžeme do sveta prémiových pneumatík zaviesť ďalšie udržateľné riešenie. Toto riešenie sa úspešne používa aj v rade Extreme E a čoskoro bude zaradené do našej sériovej výroby,“ uviedol Straten. „Jazdci na Tour de France musia očakávať aj širokú škálu pokrytia terénu a jazdných situácií, preto je nevyhnutné, aby sa mohli spoľahnúť na bezpečný výkon pneumatík. Sme presvedčení, že naše prémiové produkty budú dokonalými partnermi na dažďom zmáčaných zjazdových trasách a dlhých rovinatých etapách.“
109. ročník Tour de France štartuje 1. júla v cyklistickom hlavnom meste Európy v Kodani a po približne 3300 kilometroch a 21 etapách sa skončí na veľkolepom bulvári Avenue des Champs Élysées v Paríži. Na 176 profesionálnych cyklistov z 22 tímov čaká 19-kilometrový úsek s dláždeným chodníkom, ako aj dva merané úseky a šesť horských etáp vrátane legendárneho štartu do kopca v L’Alpe d’Huez v piatej etape. Enno Straten si je istý, že pneumatiky sa osvedčia aj tu: „Tour de France je pre nás veľmi vzrušujúcou akciou nielen na športovej úrovni, ale je vzrušujúca aj pre naše pneumatiky. Sme radi, že prepukne už o 100 dní.“