Produkty pre osobné / van / 4x4 vozidlá

stage_image

Čierna guma, žltý dres

27/08/2020


  • Spoločnosť Continental zásobuje na pretekoch Tour de France 2020 šesť tímov
  • Osem z desiatich pretekov Tour de France za posledné desaťročie vyhrali jazdci na pneumatikách Continental

V posledných rokoch sa spoločnosť Continental stala na Tour de France synonymom úspechu. Víťazi posledných troch ročníkov týchto pretekov preťali cieľovú čiaru na pneumatikách, ktoré boli ručne vyrobené v závode spoločnosti Continental v Korbachu.

Čo majú spoločné Chris Froome, Geraint Thomas a Egan Bernal? Všetci sú to profesionálni cyklisti, všetci vyhrali preteky Tour de France a keď prechádzali cieľovou čiarou v Paríži na bicykloch s pneumatikami Continental, mali všetci traja oblečené žlté dresy. Bernal v roku 2019, Thomas v roku 2018 a Froome v roku 2017 – táto nemecká spoločnosť vystrojila víťaza pretekov Tour de France tri razy za sebou. A osem z desiatich pretekov Tour de France za posledné desaťročie vyhrali jazdci na pneumatikách Continental. Spoločnosť Continental teda nie je len jedným z hlavných partnerov pretekov Tour de France, ale v súčasnosti aj jedným z najúspešnejších dodávateľov vybavenia. Pochopiteľne okrem samotných pretekárov majú na tomto úspechu zásluhu aj experti v závode spoločnosti Continental v nemeckom Korbachu. Na tomto mieste vyvíja a vyrába tento medzinárodný výrobca svoje pneumatiky na bicykle – ručne.

Pri vývoji špičkových pretekárskych pneumatík treba zdolať nespočetné množstvo výziev. Koniec koncov musia odolať náročným podmienkam pretekov v horách aj na rovine, ako aj poskytovať optimálny výkon na nespevnených plochách, dlažobných kockách a hladkom asfalte. Počas časoviek a zjazdov vysokou rýchlosťou sa ich limity posúvajú až na hranice. Ako sa teda vyvíja profesionálna pneumatika, ktorá dokáže prepraviť elitného jazdca až na pódium v Paríži?

Jan-Niklas Jünger, produktový manažér pre oblasť pretekárskych pneumatík Continental

Jan-Niklas Jünger je produktový manažér pre oblasť pretekárskych pneumatík Continental. „Súčasťou vývoja novej pretekárskej pneumatiky sú vždy rozhovory s jazdcami“, vysvetľuje expert zo spoločnosti Continental. „Úlohy pri definovaní presného profilu používania zohrávajú aj rôzne iné faktory. Aká by mala byť pneumatika rýchla? Aká široká? Koľko má vážiť? Aké požiadavky musí spĺňať?“ Až po zodpovedaní týchto otázok sa tím môže pustiť do vývoja prototypu, ktorý sa potom musí preveriť – táto úloha sa zvyčajne zveruje profesionálnym jazdcom – tisíckami najazdených kilometrov. Skôr než sa pneumatika dostane do sériovej výroby, musí prejsť aj ďalšou testovacou fázou: skúšobnou prevádzkou. „Profesionálni jazdci často používajú prototypy, ktoré sú stále vo fáze vývoja“, vysvetľuje Jünger. So sériovou výrobou pre koncových zákazníkov sa začína až vtedy, keď sa pneumatika osvedčí pri extrémnom používaní. Pneumatiky, ktoré používajú profesionáli, by sa amatérskym cyklistom zdali neobvyklé. Tubulárne pretekárske pneumatiky nie sú na ráfiku nasadené, ale sa naň lepia.

Tento rok používa pneumatiky Continental šesť profesionálnych tímov. A očividne sa na nich jazdí veľmi dobre, keďže podľa Jana-Niklasa Jüngera bola reakcia „celkovo veľmi pozitívna“: „Pneumatiky pre profesionálnych jazdcov sa vyrábajú ručne v Nemecku. Obsahujú zmes BlackChili, veľmi zložitú gumovú zmes, ktorá sa jasne odlišuje od konkurencie z hľadiska priľnavosti za mokra a valivého odporu“, dodáva. „Profesionálne tímy nám tiež hlásia, že ochrana pred defektmi je pri našich pneumatikách lepšia než u konkurencie. Navyše sa zdá, že nami podporované tímy majú počas pretekov Tour de France menej problémov s pneumatikami než ostatní“.

Spoločnosť Continental má v rukáve aj ďalšie eso: prenos vedomostí medzi oddeleniami pneumatík na bicykle a automobily v procese vývoja. „Znamená to, že ako oddelenie vývoja pneumatík na bicykle máme k dispozícii skúsenosti a materiály, ku ktorým bežný výrobca pneumatík na bicykle nemá prístup“, zdôrazňuje Jünger.

Dobrým príkladom je použitie púpavy. „V podobe púpavy našla spoločnosť Continental rastlinu, ktorá sa dá pestovať lokálne a použiť ako alternatíva k latexu z gumovníkov“, hovorí Jünger. Asi pred dvoma rokmi bolo v Nemecku zriadené nové výskumné laboratórium, v ktorom tímy v spolupráci s odborníkmi z Fraunhoferovho inštitútu skúmajú možnosť priemyselného získavania latexu z koreňov púpavy. „V dôsledku toho máme na oddelení vývoja pneumatík na bicykle to šťastie, že môžeme tento materiál používať aj pri našich sériovo vyrábaných pneumatikách“, dodáva. Pneumatika Urban Taraxagum, pri výrobe ktorej sa využíva udržateľná guma získaná z púpavy, získala nedávno dve ocenenia: Red Dot Design Award za profil dezénu a E Bike Design & Innovation Award od časopisu Focus E-Bike v kategórii Udržateľnosť a ekológia.

Spoločnosť Continental zásobuje na pretekoch Tour de France 2020 šesť tímov: Sunweb, Groupama-FDJ, Bahrain McLaren, Arkéa-Samsic, tím INEOS minuloročného víťaza Egana Bernala a Movistar, ktorý ovládol tímovú klasifikáciu v roku 2019.

Kontakt
New content item
Magda Nagy

Marketing Communication CZ/SK 

Continental Barum s.r.o.
Objízdná 1628
76502, Otrokovice
Česká republika

+420 577 513 289