Produkty pre osobné / van / 4x4 vozidlá

stage_image

Tlačový servis

Pneumatiky Continental pre Tour de France – špičkové vybavenie pre najlepších cyklistov sveta

19/07/2018
New content item

  • Výber pneumatík ako pri F1
  • Pretekárske pneumatiky navrhnuté pre rýchlosti až 120 km/h
  • Pneumatiky musia mať dobrú priľnavosť, nízky valivý odpor a musia byť odolné proti prepichnutiu

Cyklistovým jediným kontaktom s cestou sú dva alebo tri centimetre pneumatiky. Tento malý kúsok je preto jedným z najdôležitejších prvkov profesionálneho pretekárskeho bicykla – a určite patrí medzi jeho kľúčové prvky. Bez pneumatík by sa na bicykli jednoducho nedalo jazdiť. V plnej miere to platí pre bežné bicyklovanie, ako aj pre profesionálne preteky vo farbách špičkových svetových cyklistických tímov, kde sa v oblasti vybavenia poskytovaného cyklistom nenecháva nič na náhodu. Každý z tímov súťažiaci v pretekoch Tour de France, ktoré sa začali minulú sobotu, má tímový nákladný automobil, v ktorom je uskladnené toto „čierne zlato“ pre cyklistov.

Prístup do tejto tajnej oblasti, kde sa realizujú mechanici, je však pre väčšinu ľudí prísne zakázaný. Mnohé tímy robia všetko pre to, aby ľuďom zabránili čo i len nazrieť dovnútra tímových nákladných automobilov! Patrí medzi ne určite aj sedem tímov, ktoré používajú najnovšie špičkové výrobky od elitných špecialistov na pneumatiky zo spoločnosti Continental v nemeckom Korbachu. Sky, Movistar, Bahrain Merida, Katusha Alpecin, Française des Jeux (FDJ), AG2R a Dimension Data – všetky tieto tímy používajú „Continentálky“ na tohtoročnej trojtýždňovej Tour de France, ktorej dĺžka je takmer tri a pol tisíca kilometrov. Vedia, že spoločnosť Continental ponúka správne pneumatiky bez ohľadu na terén, podmienky a počasie.

Pneumatiky sú jediným nepretržitým kontaktným bodom medzi vozidlom a cestou. Platí to pre automobily aj bicykle. Cyklisti však majú k pneumatikám bližší vzťah ako väčšina vodičov automobilov. Kvalitné bicyklové pneumatiky na každodenné používanie musia vo všeobecnosti spĺňať tri podmienky: mali by mať dlhú životnosť, poskytovať ochranu proti prepichnutiu a dobrý pomer ceny a kvality. Pri profesionálnych pretekoch je posledná podmienka týkajúca sa nákladov samozrejme oveľa menej dôležitá ako správny výber pneumatiky. Výskum a vývoj spoločnosti Continental sa prirodzene zameriava na vrcholovú výkonnostnú cyklistiku s cieľom zabezpečiť, aby sériovo vyrábané pneumatiky bez problémov splnili uvedené požiadavky. Profitovať z toho musia za všetkých okolností v prvom rade profesionálni cyklisti jednotlivých tímov.

Najpožadovanejšie vlastnosti tímov v rámci pretekov Tour sú čo najnižší valivý odpor, dobrá odolnosť proti prepichnutiu a dobrá priľnavosť pri vysokorýchlostnej jazde v zákrutách. Continental Competition je tubulárna pneumatika, ktorá je vhodná do všetkých poveternostných podmienok. V prípade tubulárnej, čiže uzavretej pneumatiky, sa latexová duša ručne spája s pneumatikou, ktorá sa potom nalepí na ráfik. Tubulárne pneumatiky majú zvyčajne o niečo vyšší valivý odpor, preto odborníci zo spoločnosti Continental pracujú na odstránení tejto nevýhody, aby sa maximalizovala účinnosť pneumatiky. Vďaka ich dizajnu sa s tubulárnymi pneumatikami dá jazdiť aj pri vyšších tlakoch ako v prípade bežnejších pneumatík s vložkou.

Najväčšou výhodou tubulárnych pneumatík je však ich bezpečnosť. Keď sa preteky Tour presunú až do Álp a dosiahnu najvyššie hory, cyklisti môžu pri rýchlom, serpentínovom klesaní dosiahnuť rýchlosť až 120 km/h. Ak pneumatika praskne a vyskočí z ráfika, nehode sa takmer nedá zabrániť. Tenké dresy z lycry, ktoré cyklisti nosia, poskytujú len malú ochranu, a preto je zlyhanie pneumatiky pri klesaní nočnou morou každého z nich. Spoločnosť Continental preto pri vývoji pretekárskych pneumatík pre profesionálnych cyklistov myslí v prvom rade na bezpečnosť. V oblasti tohto neustáleho vývoja majú tubulárne pneumatiky väčší potenciál ako pneumatiky s vložkou.

Tubulárne pneumatiky majú aj iné výhody. V prípade prepichnutia na rovine môže cyklista používajúci tubulárne pneumatiky často prejsť ešte niekoľko stoviek cenných metrov, kým sa k nemu dostane automobil s tímom, aby pneumatiku rýchlo vymenili. Vďaka tomu môžu minimalizovať straty času voči peletónu alebo ostatným cyklistom tvoriacim únik. Ešte pred niekoľkými rokmi sa inžinieri vyvíjajúci pneumatiky domnievali, že užšie pneumatiky sú najlepším riešením. Dnes to už neplatí. Za ideálnu šírku pre komfort cyklistu sa považuje 25 milimetrov, zatiaľ čo mierne zväčšenie obvodu kolesa zlepšuje rýchlostné vlastnosti.

Etapa do Roubaix, ktorá sa odohrá 15. júla, bude pre cyklistov a ich mechanikov mimoriadne náročná. Úseky s mačacími hlavami, ktoré sú súčasťou najťažších jednodňových klasických pretekov na svete na trase Paríž – Roubaix, sú veľkou výzvou aj pre inžinierov vyvíjajúcich pneumatiky, nehovoriac o výrobcoch bicyklov pre jednotlivé tímy. Cyklisti potrebujú pri zdolávaní pavé úsekov „Pekla severu“ dva špeciálne bicykle – okrem normálneho pretekárskeho bicykla a dvoch bicyklov na časovky.

Na zvládnutie drsných podmienok tejto jedinečnej etapy si tímy určite nezvolia štandardné bicykle a pneumatiky. Mechanici sa budú zo všetkých síl snažiť znížiť vplyv zvlnenia a vibrácií trasy vedúcej cez mačacie hlavy. Okrem špeciálnych rámov budú bicykle vybavené širšími pneumatikami, presne nahustenými na správny tlak, aby sa dosiahol čo najlepší kompromis komfortu pre cyklistu a rizika prepichnutia, keď sa peletón v plnej rýchlosti vydá cez najzákernejší úsek profesionálnych cyklistických pretekov. Rozdiel môžu urobiť dokonca aj dva alebo tri milimetre, a preto je výber pneumatík v tomto prípade rovnako dôležitý ako pri pretekoch Formuly 1.

Na zvládnutie tohto najťažšieho testu na dláždených cestách severného Francúzska je tlak v pneumatikách rovnako dôležitý ako ich šírka. Oba tieto dôležité faktory musia byť v súhre. Správny tlak v pneumatikách neslúži len na zvýšenie komfortu pre cyklistu, ale optimalizuje aj kontaktnú plochu a zabezpečuje lepšiu priľnavosť. Najdôležitejšie je však to, že správny tlak v pneumatikách znižuje riziko ich prepichnutia. Pneumatiky, ktoré sa ručne vyrábajú v Korbachu, boli opakovane testované pre tieto extrémne podmienky a ich dezén bol upravený a optimalizovaný na ich zvládnutie. Pre mnohé tímy budú preto pneumatiky Continental použité pri jednodňových klasických pretekoch na trase Paríž – Roubaix jednoznačnou voľbou aj pre deviatu etapu tohtoročnej Tour de France.

Kontakt
New content item
Magda Nagy

Marketing Communication CZ/SK 

Continental Barum s.r.o.
Objízdná 1628
76502, Otrokovice
Česká republika

+420 577 513 289

Súbory cookie používame na zaistenie čo najlepších skúseností používateľov s používaním našej stránky. Kliknite sem, ak potrebujete viac informácií alebo ak chcete zmeniť nastavenia súborov cookie.