Produkty pre osobné / van / 4x4 vozidlá

stage_image

Tlačový servis

Test: Aké je opotrebovanie pneumatík PremiumContact 6 po 5 000 km?

01/08/2017
PremiumContact™ 6
  • Desať testovacích jazdcov vybraných cez profil spoločnosti Continental na sociálnej sieti Facebook a dvaja motoristickí novinári na Slovensku a v Česku absolvovali prvé meranie zbytkového dezénu a celkového opotrebovania pneumatík. 

  • Prvé priebežné výsledky merania opotrebovania pneumatík po nájazde 5 000 km zatiaľ potvrdzujú oficiálne údaje z výroby o zvýšenom kilometrovom výkone, ktorí dokázali navýšiť konštruktéri z nemeckého Hannoveru.

  • Žiadny z testovacích jazdcov doteraz nezaznamenal významný úbytok dezénu. Okrem vysokej výdrže pneumatiky sa testovací jazdci prevažne zhodujú v názore, že nové pneumatiky PremiumContact 6 sa veľmi pozitívne prejavujú  svojimi vlastnosťami na mokrej vozovke.

Značka Continental pokračuje v testovaní pneumatík  PremiumContact 6 s bežnými vodičmi, ktorých našla prostredníctvom svojej fanpage na Facebooku. Mesiac jún prinesol priebežné   výsledky dlhodobého testu, ktorý potrvá približne do konca októbra, dokedy by jazdci mali najazdiť aspoň 15 000 kilometrov. 

Do testu sa prihlásili jazdci rôznych profesií z viacerých krajov Slovenska. Je medzi nimi  majiteľ prepravnej spoločnosti, ktorý aktívne jazdí na dlhé vzdialenosti, taxikár, ale i štátny zamestnanec. Hlavnou podmienkou pre účasť v teste bola vôľa vodičov otestovať kilometrový výkon najazdením minimálne 15 000 km do konca októbra 2017, čím spoločnosti Continental Barum s.r.o. poskytnú cenné dáta o pneumatikách a ich opotrebení po jazde na slovenských cestách. Test simultánne prebieha aj v Českej republike.


Ako meriame

Meranie zbytkového dezénu je realizované na 3 rôznych meracích miestach na pneumatike, počnúc vnútornou dezénovou drážkou a končiac vonkajšou dezénovou drážkou. Každé meracie miesto na pneumatike je označené symbolom trojuholníka na bočnici a obsahuje indikátor opotrebenia TWI. Tento indikátor umožňuje kontrolu zostatkového dezénu aj úplnemu laikovi bez potreby použitia akéhokoľvek meracieho prístroja. Vo chvíli, keď je výška TWI rovnaká ako výška zbytkového dezénu, znamená to, že bola dosiahnutá hranica opotrebenia 1,6 mm. Toto je ale hraničná hodnota, ktorú stanovuje legislatíva. Odporúčaný zbytkový dezén pre výmenu letnej pneumatiky je na úrovni 3 mm.

V prípade testovacích jazdcov bolo  toto meranie uskutočnené špecializovaným pracovníkom spoločnosti Continental Barum s.r.o. v autorizovaných servisoch BestDrive s pomocou presnej meracej techniky.

Pred začatím testovania bola vykonaná na všetkých vozidlách kontrola geometrie, vďaka čomu boli vozidlá správne nastavené, a tak opotrebovanie pneumatík u každého jazdca bolo rovnomerné bez známok väčšieho poškodenia.

Všetci testovací jazdci majú autá s predným pohonom. V prípade testovacieho jazdca z radov motoristických novinárov – Rasťa Chválu z Garáž TV to ale neplatí. Pneumatiky pre účel dlhodobého testu boli obuté na BMW radu 3. Logicky je teda uňho vyššie opotrebenie viditeľné na pneumatikách obutých na zadnej hnacej náprave. Všeobecne však možno povedať, že pneumatiky sa na všetkých testovaných autách opotrebúvajú rovnomerne.

Výsledky

Rasťo Chvála zhodnotil doterajšie dojmy z PremiumContact 6: „Počas prvých 5 000 kilometrov najviac prekvapili výborné jazdné vlastnosti na vode a najmä čitateľné správanie pneumatiky na hnacej zadnej náprave. Dokonca na veľmi šmykľavom mokrom asfalte nám nechce zadok ľahko „ustreliť“ aj keď by sme niekedy pre trocha zábavy chceli. Druhým výrazným parametrom je sila bočnice, lebo pri nasadení do oblúka si pneumatika “nekľakne”, teraz je lepší pocit z riadenia.“

Video: Výsledky s presnou hodnotou zbytkového dezénu z priebežného merania Rasťa Chválu https://www.youtube.com/watch?v=2kSAGZ2IFVE

Priemerný úbytok dezénu na 17 palcovej pneumatike po najazdení 5 000 km u všetkých testovacích jazdcov bol na prednej hnacej náprave 0,96 mm. Hnaná náprava sa opotrebovala menej a priemerný úbytok dezénu bol na úrovni 0,38 mm. V tomto výpočte nie sú dáta z meraní, ktoré absolvoval Rasťo Chvála na BMW s pohonom zadnej nápravy. Jeho úbytok dezénu je veľmi podobný, ale v opačnom poradí, kde na hnacej zadnej náprave bol zaznamenaný priemerný úbytok na úrovni 0,87 mm a na prednej hnanej náprave 0,45 mm. 

Tieto čísla sú iba orientačné, merania prebehli na relatívne malej vzorke testovacích jazdcov. Pneumatiky sa neopotrebúvajú lineárne – to znamená, že nedochádza k úbytku dezénu o rovnakú hrúbku každých 5 000 km. Platí to, že pneumatiky sa na začiatku používania opotrebúvajú rýchlejšie. Jeden z testovacích jazdcov za toto krátke obdobie stihol najazdiť 33 000 km a jeho celkový úbytok na prednej hnacej osi je 2,6 mm a na zadnej 1,6 mm. Ak by sa pneumatiky opotrebúvali lineárne, znamenalo by to, že úbytok dezénu by bol teoreticky na úrovni 3,5 mm, čo nezodpovedá skutočnosti. Nasledujúce merania u ostatných testovacích jazdcoch len potvrdzujú skutočnosť o znižujúcom sa opotrebovaní s plynúcim časom.

Všetky parametre nasvedčujú tomu, že nová PremiumContact 6 svoj predĺžený nájazd z testov potvrdí aj na Slovensku, ale na konečné závery je v tomto štádiu testu ešte priskoro. 

New content item

Vlastnosti na mokrej vozovke

Ďalšou vlastnosťou novej pneumatiky, ktorú testovací jazdci vyzdvihujú, je hlavne jej správanie a priľnavosť za jazdy na mokrej vozovke. Stanislav Mika, taxikár: „Pri ceste z Budapešti ma zastihol nonstop silný dážď, takže som si overil vynikajúci handling na mokrej vozovke, či na diaľnici, alebo na cestách I. a II. triedy v praxi. Na cestách s kvalitnou vozovkou pociťujem výrazné zníženie hlučnosti.“ Podobné pocity z novej pneumatiky zdieľal aj Mário Paľaga, majiteľ prepravnej spoločnosti: „Vynikajúci handling za dažďa.

Continental uviedol na trh svoju novú PremiumContact 6 začiatkom tohtoročnej letnej sezóny a má od nej veľké očakávania. V teste nemeckého motoristického magazínu Auto Bild sa nová PremiumContact 6 stala celkovým víťazom v porovnávacom teste letných pneumatík pre rok 2017.  Nemeckí konštruktéri sa pri novej pneumatike hlavne sústredili na jej zlepšenie kilometrového výkonu, ktorý je až o 15 % lepší ako pri predchádzajúcom modeli pneumatiky. Druhou doménou tejto pneumatiky je jej priľnavosť na vozovke za mokra – v tejto kategórii v porovnávacom teste suverénne zvíťazila.

Prvých 5 000 kilometrov sa teda nieslo v znamení zoznamovania sa s jazdnými vlastnosťami novej pneumatiky. Jazdcov čakajú ešte dve merania, a to po 10 000 km a na záver celého testu – po nájazde 15 000 km, s ktorým príde aj finálny verdikt, či nové          PremiumContact 6-tky obstáli na slovenských a českých cestách.

 

Pár univerzálnych rád na záver ako predĺžite životnosť aj vašim pneumatikám

  1. Správne nastavená geometria zabráni tomu, aby sa vaše pneumatiky zjazdili nerovnomerne.
  2. Kontrolujte si pravidelne tlak v pneumatikách. Čím častejšie, tým lepšie, v najhoršom prípade aspoň raz za mesiac. Správny tlak v pneumatikách nielenže predĺži ich životnosť, ale prispeje aj k úspore paliva.
  3. Pravidelne vymieňajte pneumatiky medzi hnacou a hnanou nápravou. Táto výmena sa odporúča každých 5 – 10 tisíc kilometrov, čo u väčšiny motoristov znamená interval medzi výmenou letných pneumatík za zimné a naopak.

Samotné opotrebovanie pneumatík záleží aj od spôsobu jazdy a starostlivosti každého vodiča, ktoré majú zásadný vplyv na životnosť pneumatík. 

New content item
Kontakt
New content item
Magda Nagy

Marketing Communication CZ/SK 

Continental Barum s.r.o.
Objízdná 1628
76502, Otrokovice
Česká republika

+420 577 513 289

Súbory cookie používame na zaistenie čo najlepších skúseností používateľov s používaním našej stránky. Kliknite sem, ak potrebujete viac informácií alebo ak chcete zmeniť nastavenia súborov cookie.