Spoločnosť Continental dodáva pneumatiky pre vozidlo Škoda Kodiaq. Veľké SUV z Mladej Boleslavi je aktuálnym víťazom ankety Auto roka 2017 na Slovensku, aj v Českej republike. Od popredného svetového výrobcu pneumatík využíva Kodiaq plášte ContiSportContact 5 SUV v rozmere 235/55 R 18 100V
Takmer tretina nových áut vyrobených v Európe je od výroby obutá na pneumatikách značky Continental. Výnimkou nie je ani populárne SUV Škoda Kodiaq. Motoristi vlastniaci víťaza prestížnej ankety Auto roka 2017 v krajinách na oboch brehoch rieky Moravy, majúceho obuté ContiSportContact 5 SUV ( 235/55 R 18 alebo 235/55 R 18 v prevedení ContiSeal) môžu byť spokojní. Ide totiž o vysoko výkonnú pneumatiku so špičkovým handlingom a ovládateľnosťou, čo dokázala aj úspechmi v testoch odborných periodík v poslednom období.
ContiSportContact 5 je tzv. UHP (Ultra High Performance) pneumatika. Vďaka väčšej kontaktnej ploche sa dokáže výborne prispôsobiť povrchu vozovky. To je dôvod, prečo vozidlám poskytuje lepšiu priľnavosť, vyššiu bezpečnosť i ovládateľnosť pri akcelerácii a zatáčaní. Kratšie brzdné dráhy na mokrej a suchej vozovke zase ponúka využitie technológie „Black Chilli“. Unikátne zloženie plášťov ContiSportContact 5 tiež zaisťuje podstatne znížený valivý odpor. Pri plynulej jazde po diaľnici s vysokou rýchlosťou pracuje pneumatka s optimálnou frekvenciou a minimálne sa zahrieva - pre vyšší kilometrový výkon a zníženú spotrebu paliva.
Vo vlaňajšom komplexnom teste nemeckého magazínu AutoBild allrad odborníci testovali sedem UHP pneumatík od európskych, ázijských a amerických značiek. Ich výkonnosť si overili v spolu v 14 kategóriách v teréne, na suchej i mokrej vozovke. Testovacími vozidlami boli Porsche Cayenne a Toyota Pickup. Víťazom testu sa stal model ContiSportContact 5 SUV s hodnotením – „vzorový“. K víťazstvu mu dopomohli najmä najlepšie výsledky na vlhkej tráve, v blate, ako aj pri handlingu a brzdení na suchej vozovke. Pneumatika sa k špičke zaradila aj svojimi výkonmi pri trakcii na štrku, pri handlingu na šotoline a pri akvaplaningu v zákrutách.
Športový ekvivalent tiež určený pre dobre motorizované, pevnejšie osobné motorové vozidlá strednej a vyšších tried potvrdil svoje prednosti v aktuálnom jarnom teste špecializovaného nemeckého titulu Sport Auto (vydanie 4/17). ContiSportContact 5 obutá na testovacom vozidle Toyota GT 86 s rozmerom 225/40 R 18 dosiahla najvyššie známky pri skúške akvaplaningu a v okruhových časoch na pretekárskej dráhe. Odborná porota okrem siedmich cestných pneumatík testovala aj tri semi-slick pneumatiky. Semi-click pneumatiky na vozovkách experti magazínu jednoznačne neodporúčajú, pretože na vlhkej vozovke ich udržíte len s námahou a brzdenie za mokra si u nich vyžaduje podstatne dlhšiu brzdnú dráhu
Redakcia Sport Auto celkovo vyzdvihla ContiSportContact 5 pre nasledovné charakteristiky: „Táto pneumatika má veľmi bezpečné bočné vedenie na vlhkej vozovke, vysokú bezpečnosť pri skúške akvaplaningu, krátke brzdné dráhy na suchej vozovke a vyvážené, presné ovládanie,“ odporúčajú ju odborníci.
„Aj posledné výsledky testov dokazujú, že vodiči s UHP pneumatikami ContiSportContact 5 SUV alebo ich variantom pre športové vozidlá môžu byť maximálne spokojní s rozhodnutím prezuť svoje vozidlá do týchto letných plášťov. Naša pneumatika sa právom môže hrdiť, že obúva aj Auto roka 2017 na Slovensku a v Čechách. Ide o spojenie kvality, maximálnej bezpečnosti i zážitku z jazdy,“ povedal Juraj Ižvolt, šéf divízie Marketing Continental Barum s.r.o.