Produkty pre osobné / van / 4x4 vozidlá

New content item

NEUSTÁLE
NAPREDUJEME

150 ROKOV INOVÁCIÍ A POKROKU

Woman driving and looking into the back mirror

Už 150 rokov sú našou vášňou pneumatiky.

Spoločnosť Continental má za sebou úspešnú históriu, ktorá siaha až do roku 1871, keď bola v nemeckom Hannoveri založená. Kedykoľvek sa ľudia snažia premeniť svoje nápady z oblasti mobility na realitu, sme pripravení ich podporiť. Táto niť sa tiahne každým obdobím našej histórie. Vďaka našim technológiám, systémom a servisným riešeniam sú mobilita a preprava udržateľnejšie, bezpečnejšie, pohodlnejšie, prispôsobivejšie a dostupnejšie.


Pred nami je ešte poriadny kus cesty, tu však uvádzame zhrnutie kľúčových fáz počas 150 rokov inovácií a pokroku – a lákavý pohľad do budúcnosti.

Cesta k udržateľnosti (1991 – súčasnosť)

V roku 2018 sa v spolkovej krajine Mecklenburg-Vorpommern v Nemecku otvára experimentálne laboratórium „Taraxagum Lab Anklam“. V tomto laboratóriu sa vykonáva priekopnícky výskum v oblasti pestovania a spracovania ruských púpav ako alternatívneho zdroja suroviny namiesto kaučukovníka, čo predstavuje veľký skok vpred vo výrobe pneumatík šetrných k životnému prostrediu.

V roku 2013 sa spúšťa závod ContiLifeCycle, ktorý sa zameriava na životnosť pneumatík Continental pre nákladné automobily. Použitím jedinečnej kombinácie recyklácie gumy a protektorovania pneumatík pre nákladné automobily vyvíja spoločnosť Continental trvalé riešenie, ktoré predlžuje životnosť pneumatík a zároveň výrazne znižuje náklady.

Spoločnosť Continental kupuje v roku 2007 spoločnosť Siemens VDO Automotive AG a stáva sa jedným z piatich najväčších svetových dodávateľov v automobilovom priemysle. Spoločnosť zároveň posilňuje svoju pozíciu na trhoch v Európe, Severnej Amerike a Ázii.

V roku 2003 sa predstavuje ContiSportContact 2 Vmax, prvá cestná pneumatika na svete schválená pre rýchlosť až do 360 km/h. Neskôr sa spoločnosť Continental oficiálne zapisuje do Guinessovej knihy rekordov vďaka predaju najrýchlejších legálnych cestných pneumatík na svete.

V roku 1998 spoločnosť posilňuje svoju pozíciu svetového výrobcu pneumatík vytvorením pracovísk v Argentíne, Mexiku, Juhoafrickej republike a na Slovensku.

Pri zvažovaní ekologického vplyvu pneumatík na životné prostredie v roku 1991 sa rodí nový nápad. Continental uvádza na trh model ContiEcoContact vôbec prvú udržateľnú pneumatiku na svete, ktorá dokazuje, že starostlivosť o životné prostredie nemusí zaostávať za výkonom či bezpečnosťou.

Technici venovali osobitnú pozornosť zníženiu valivého odporu a opotrebeniu pneumatík, takže ContiEcoContact vydrží oveľa dlhšie a na asfalte zanecháva podstatne menej zvyškov gumy (v porovnaní s bežnými pneumatikami).

Ďalšou výhodou pre životné prostredie – aj prevádzkové náklady vodiča – je to, že zvyšuje palivovú úspornosť automobilu. V súčasnosti je pneumatika ContiEcoContact vo svojej piatej generácii a podľa nezávislých testov sa naďalej radí k najlepším vo svojej triede.

ZLATÝ KLINEC: UMENIE REKLAMY

Zlatý vek dopravy a mobility poskytoval úžasnú inšpiráciu pre ďalšiu rozvíjajúcu sa formu umenia: reklamy. V archívoch spoločnosti Continental sa nachádza ohromujúca zbierka maľovaných plagátov, ktorá odzrkadľuje nielen kvalitu našich výrobkov, ale aj túžby našich zákazníkov.
Či už išlo o výkon, bezpečnosť, prípadne iba o čaro cestovania do exotických miest, na týchto farebných obrázkoch kultúrnej histórie je toho veľa, čo si možno vychutnať. 

Internacionalizácia (1961 – 1990)

Prevzatie severoamerického výrobcu pneumatík General Tire v roku 1987 vedie k založeniu novej medzinárodnej dcérskej spoločnosti: Continental Tire North America, Inc.

V roku 1979 Continental preberá európske prevádzky na výrobu pneumatík spoločnosti Uniroyal na zriadenie širšej základne v Európe. O šesť rokov neskôr získava aj prevádzky na výrobu pneumatík rakúskej spoločnosti Semperit.

Veľká novinka sa predstavuje v roku 1972, keď Continental uvádza na trh bezhrotovú zimnú pneumatiku ContiContact. Predstavuje významné zvýšenie bezpečnosti na cestách pri jazde za náročných sezónnych podmienok.

Dopyt po pneumatikách rôznych typov a na odlišné druhy použitia rástol súčasne s dynamickým rozvojom svetovej automobilovej výroby. Aby spoločnosť Continental udržala krok s požiadavkami trhu, vytvorila špecializované testovacie centrum. Zariadenie na testovanie pneumatík Contidrom bolo otvorené v roku 1967 na okraji oblasti Lüneburg Heath.

ZLATÝ KLINEC: PRVÉ VOZIDLO BEZ VODIČA

V roku 1968 vyšlo k úžasu tlače a verejnosti na dráhu v testovacom zariadení Contidrom prvé elektronicky riadené vozidlo bez vodiča. Cieľom tohto vizionárskeho projektu bolo zistiť, ako je možné pneumatiky presne testovať pomocou vedeckých metód za naprogramovaných podmienok. Technici spoločnosti Continental vlastne dláždili cestu budúcnosti autonómneho riadenia.

V súčasnosti spoločnosť Continental pokračuje v práci na nových technológiách na podporu autonómneho riadenia. Momentálne sa na uzavretých testovacích dráhach používa platforma CUbE – „Continental Urban Mobility Experience“ – ktorá sa dá aktivovať pomocou aplikácie pre smartfóny, a slúži na bezpečnú prepravu cestujúcich na miesto podľa ich výberu. Inde zas vedci skúmajú potenciál automatizovaných jázd po diaľnici a automatického navádzania v parkovacej garáži. Odstránenie potreby vodiča inšpiruje tiež nápady na interiér vozidla: Technici zo spoločnosti Continental ho dokážu pretvoriť na niečo také útulné a príjemné, ako je obývacia izba.

Štart
 

Pretekársky úspech (1931 – 1960)

Continental začína sériovo vyrábať radiálne pneumatiky prvýkrát v roku 1960. Spoločnosť zavádza písmeno „R“ na označenie týchto pneumatík, ktoré sa následne stáva štandardom pre výrobcov pneumatík na celom svete.

V roku 1955 je Continental prvou nemeckou spoločnosťou, ktorá začína vyrábať bezdušové pneumatiky pre osobné automobily pri zohľadnení požiadaviek výrobcov automobilov. Tieto pneumatiky sú v porovnaní s tradičnými pneumatikami podstatne spoľahlivejšie.

V roku 1952 Continental ponúka prvé pneumatiky v Európe špeciálne navrhnuté do zimných a mrazivých podmienok s označením М+S (Blato a Sneh).

V rokoch 1951 až 1955 Continental opakuje v úzkej spolupráci so spoločnosťami Daimler-Benz a Porsche svoje predvojnové úspechy na pretekárskych tratiach. Pretekári ako Stirling Moss, Karl Kling a Juan Manuel Fangio vyhrali Veľkú cenu Francúzska, Veľkej Británie, Holandska a Talianska na automobiloch vybavených vysokorýchlostnými pneumatikami značky Continental.

S blížiacim sa koncom vojny v roku 1945 udeľuje britská vojenská vláda hannoverským továrňam povolenie na obnovenie výroby.

Počas vojny pokračujú vedci v práci na nových návrhoch a technológiách. Jedným z výsledkov je patent na bezdušové pneumatiky pre automobily, ktorý bol spoločnosti udelený v roku 1943.

V rokoch 1935 až 1940 získavajú automobily značky Mercedes a Auto-Union (dnes známe ako Audi) vybavené pretekárskymi pneumatikami Continental impozantnú sériu pretekárskych triumfov. Štyri víťazstvá za sebou na Veľkej cene Nemecka, štyri víťazstvá v severoafrických pretekoch v Tripolise, tri v Taliansku a početné rýchlostné rekordy pomáhajú pretekárom ako Rudolf Caracciola, Berndt von Rosemeyer a Hans Stuck dosiahnuť medzinárodnú slávu.


Continental počas druhej svetovej vojny

Po vypuknutí druhej svetovej vojny v roku 1939 sa výroba pneumatík a kaučuku prísne reguluje tak, aby spĺňala vojenské požiadavky na pneumatiky nákladných automobilov a leteckých strojov, výrobu odevov, obuvi a iného spotrebného materiálu. Rovnako ako mnoho priemyselných prevádzok v Nemecku, aj spoločnosť Continental využíva v tom čase nútené práce poskytované takzvanou „Treťou ríšou“. Túto hanebnú epizódu hlboko ľutujeme a bola vyšetrená v historickej štúdii zverejnenej v roku 2020.

Vynaliezaví priekopníci (1901 – 1930)

Na začiatku 20. storočia Continental zavádza transformačnú zmenu vo svojom výrobnom zameraní: automobilové pneumatiky. Spoločnosť zaznamenáva od samého začiatku pri týchto snahách obrovský úspech – a odvtedy sa nezastavila.

Uhlíková čerň je schválená na výrobu pneumatík v roku 1926 a používa sa ako výstužná medziguma, ktorá dodáva pneumatike väčšiu odolnosť proti opotrebeniu a starnutiu – a jej charakteristickú farbu.

V roku 1921 je Continental prvou nemeckou spoločnosťou, ktorá uvádza na trh pneumatiku s kordovou kostrou. Tkanina z kordových vlákien je elastickejšia, čo predstavuje výrazný pokrok oproti tuhšiemu ľanovému krížovo tkanému vláknu.

Všetko však nie je iba o pneumatikách automobilov. V roku 1909 sa priekopník letectva Louis Blériot zapisuje do histórie prvým letom cez Lamanšský prieliv. Krídla a trup jeho lietadla pokrýva materiál Aeroplan od spoločnosti Continental.

Spoločnosť Continental vyvíja v roku 1908 odnímateľný ráfik pre sedany, pozoruhodnú inováciu, ktorá pomáha šetriť čas a námahu pri výmene pneumatiky.

V roku 1904 spoločnosť Continental predstavuje prvú pneumatiku na svete so vzorovaným behúňom.

Dňa 25. marca 1901 sa na prvý z automobilov spoločnosti Karl Benz s názvom Mercedes montujú pneumatiky Continental. Automobil dosahuje senzačné víťazstvo na automobilových pretekoch Nice – Salon – Nice, kde prekonáva vzdialenosť 414 kilometrov za 6 hodín 45 minút a 48 sekúnd. Toto víťazstvo predstavuje veľmi účinnú reklamu a je podnetom na vývoj nových dezénov pneumatík.

Duch optimizmu (1871 – 1900)

Významný míľnik nastáva v roku 1892, keď sa Continental stala prvou nemeckou spoločnosťou na výrobu pneumatík pre bicykle.
Obrázok divého  koňa sa na výrobkoch Continental prvýkrát objavuje v roku 1875 – podľa erbu mesta Hannover – a v roku 1882 sa formálne prijíma ako obchodná značka spoločnosti.
Dňa 8. októbra 1871, dekádu a pol pred výrobou prvého automobilu, sa v Hannoveri zakladá spoločnosť Continental Caoutchouc & Gutta-Percha Company. Medzi výrobky opúšťajúce hlavnú továreň na Vahrenwalder Street patria pogumované textílie na pršiplášte, termofory a plné obruče pre bicykle a vozne.
Hannover  ako miesto na založenie spoločnosti nebol vybratý  náhodne. Na začiatku 19. storočia je mesto rušným priemyselným centrom so strojárenskými závodmi, tkáčskymi a textilnými továrňami, a dokonca aj luxusnými čokoládovňami. Už v roku 1843 sa Hannover spája so zvyškom Nemecka priamou železničnou traťou.

ZLATÝ KLINEC: PREČO KÔŇ? HISTÓRIA LOGA PNEUMATÍK CONTINENTAL SIAHA DO ROKU 1875

Divý  kôň je jednou z najznámejších obchodných značiek v automobilovom priemysle, ktorá symbolizuje silu, pohyblivosť a vytrvalosť. V priebehu rokov mal niekoľko podôb. Ako a prečo sa však stal synonymom pre pneumatiky Continental?

Prvá podoba koňa vznikla vďaka veterinárnemu lekárovi menom Hartmann, ktorý vynašiel „tlmiče kopýt“ vyrobené z mäkkej gumy, ktoré mali zabrániť pošmyknutiu koní na zľadovatenom povrchu. Bol držiteľom patentu, zatiaľ čo spoločnosť Continental ich vyrábala a distribuovala. Každý tlmič kopýt mal obraz koňa stojaceho na zadných nohách.

Širší význam symbolu koňa však vyplýva z koreňov spoločnosti v nemeckom Hannoveri. Plnokrvný dostihový kôň je tradičným symbolom v regióne. Prvýkrát sa objavil na erbe vojvodov z Brunswicku-Lüneburgu v 14. storočí a používa sa dodnes v nemeckej spolkovej krajine Dolné Sasko.

Pohľad do budúcnosti

Spoločnosť Continental pri pokračovaní vo svojich dlhoročných inováciách vyvíja dva úplne nové koncepty technológií pneumatík, ktoré v budúcnosti povedú k ešte väčšej bezpečnosti a komfortu na cestách. Tieto dva systémy – ContiSense a ContiAdapt – umožňujú nepretržité sledovanie stavu pneumatiky, ako aj schopnosť spontánne zosúladiť výkonové charakteristiky pneumatiky s existujúcim stavom vozovky. Tieto technológie sa prvýkrát oficiálne predstavili verejnosti na frankfurtskom autosalóne v roku 2017.

Systém ContiSense je založený na vývoji elektricky vodivých gumových zmesí, ktoré umožňujú prenos elektrických signálov zo snímača v pneumatike do prijímača v automobile. Systém ContiAdapt kombinuje mikrokompresory integrované do kolesa na účely nastavenia tlaku v pneumatikách pomocou ráfika s nastaviteľnou šírkou. Systém tak dokáže upraviť veľkosť kontaktnej plochy, ktorá je pri rôznom stave vozovky rozhodujúcim faktorom pre bezpečnosť a komfort.

Oba systémy, ContiSense aj ContiAdapt, boli integrované do koncepčnej pneumatiky, ktorá umožňuje úplné využitie ich výhod. Dezén pneumatiky má tri rôzne zóny behúňa na jazdu na mokrom, klzkom alebo suchom povrchu. V závislosti od tlaku v pneumatikách a šírky ráfika sa aktivujú rôzne zóny behúňa a koncepčná pneumatika si v každom prípade osvojuje požadovanú „stopu“. Týmto spôsobom sa vlastnosti pneumatík prispôsobujú aktuálnemu stavu vozovky alebo preferenciám vodiča.

Spoločnosť Continental verí, že obidva koncepty technológií pneumatík sú nádejnými riešeniami pre mobilitu budúcnosti, kde sa pneumatiky prispôsobia tak, aby vyhovovali potrebám automatizovanej jazdy a elektrickej mobility.

Vyhľadať pneumatiku

Najrýchlejšia cesta k perfektnej pneumatike