Produkty pre osobné / van / 4x4 vozidlá

reifentests_winterreifen_stage

Testy

zimných pneumatík

TESTY ZIMNÝCH PNEUMATÍK VYKONANÉ SPOLOČNOSŤOU CONTINENTAL A NEZÁVISLÝMI SKÚŠOBŇAMI

Zimné pneumatiky sa intenzívne testujú aj v spoločnosti Continental. Rovnako ako letné a celoročné pneumatiky, aj zimné pneumatiky sa testujú počas celého roka na našich mnohých testovacích tratiach po celom svete, ako aj v našom inovatívnom testovacom centre AIBA, prvom plne automatizovanom zariadení spoločnosti Continental na testovanie pneumatík. Zimné pneumatiky si, samozrejme, vyžadujú špeciálne poveternostné podmienky na rozsiahle testovanie - a to sa dá vykonať len pri vhodných vonkajších teplotách. Najmä zimné podmienky vo Švédsku alebo Švajčiarsku sú ideálne pre špeciálne požiadavky našich testov zimných pneumatík. A to sa nám z dlhodobého hľadiska vyplatilo. Spoločnosť Continental bola napríklad časopismi Auto Zeitung a Auto Bild ocenená ako najlepšia značka pneumatík a odborný časopis Auto Motor Sport ju vyhlásil za "celkového víťaza 50 rokov testovania pneumatík".

Sľubujeme vysoké štandardy kvality pri výrobe prémiových pneumatík - či už ide o letné, zimné alebo celoročné pneumatiky. Na tejto stránke podrobnejšie vysvetlíme, čo je dôležité pri testovaní zimných pneumatík. Hneď na úvod by sme vám radi ukázali, ako naše zimné pneumatiky hodnotia nezávislé odborné časopisy a automobilové kluby, ako napríklad ADAC, a aké výsledky dosiahli.

Testy zimných pneumatík 2021 a 2020

WinterContact TS 870 | auto motor und sport 2021

Magazín auto motor und sport uverejnil vo vydaní 20/2021 Test zimných pneumatík 2021. Naša zimná pneumatika WinterContact™ TS 870  získala v testovanom rozmere 195/55 R16 najvyššie hodnotenie "veľmi dobrá".

Hodnotenie pneumatiky WinterContact™ TS 870:

  • Tichá a mimoriadne úsporná zimná pneumatika do každého počasia
  • Dobrý výkon v zime, ktorý dokonale zodpovedá kontrolnému systému ESP vozidla Polo
  • Vysoká bezpečnosť pri zatáčaní na snehu
  • Bezpečná jazda aj na mokrých a suchých cestách
  • Len malé nedostatky v priľnavosti v zákrutách na mokrej vozovke a pri brzdení na suchom asfalte
WinterContact TS 860 | Auto Zeitung 2020
Auto Zeitung Winterreifentest 2020 Continental WinterContact TS 860

Pneumatiku WinterContact TS 860 testoval časopis Auto Zeitung v čísle 24/2020 a udelil jej hodnotenie "veľmi odporúčané".

 

Auto Zeitung o WinterContact TS 860:

+ tento behúň od spoločnosti Continental môžeme bez výhrad odporučiť

+ jedna z najlepších pneumatík na mokro

WinterContact™ TS 860 | ACE 2020
Der WinterContact™ TS 860 von Continental wurde 2018 zum Testsieger ernannt.

Pneumatika WinterContact TS 860 bola v teste zimných pneumatík ACE 2020 hodnotená ako "odporúčaná".

 

O zariadení WinterContact TS 860:

+ dobré brzdenie za sucha aj za mokra

+ najlepšie v kapitole " bezpečnosť na suchej ceste"

+ veľmi nízky valivý odpor

- vysoká cena

WinterContact™ TS 850 P | AutoBild 2020

V tohtoročnom teste zimných pneumatík časopisu AutoBild sa pneumatika Continental WinterContact TS 850 P s rozmerom 245/45 R18 umiestnila na siedmom mieste s hodnotením "dobrá".

Pozitívne boli vyzdvihnuté jeho výkon na mokrej vozovke, jazdné vlastnosti a veľmi dobrý dojazd, zatiaľ čo testujúci videli slabiny v jeho brzdnej dráhe na suchu a vyššej cene.

 

O našom modeli WinterContact TS 850 P:

+ špecialista na mokré cesty so športovými a dynamickými jazdnými vlastnosťami za každého počasia

+ presné riadenie

+ veľmi dobrý počet najazdených kilometrov

- dlhšia brzdná dráha na suchu

- vyššia cenová úroveň

WinterContact™ TS 850 P | sportauto 2018
New content item

Nemecký časopis Sportauto udelil pneumatikám WinterContact™ TS 850 P s rozmermi 235/40 + 255/35 R18 V vo vydaní 11/2018 ocenenie "veľmi odporúčané":

✓ nízka nedotáčavosť na snehu

✓ mimoriadne bezpečná a presná manipulácia v mokrých podmienkach

✓ vyvážené správanie v zákrutách na suchu

- nižšia priľnavosť

- slabšia bočná kontrola na snehu

Požiadavky na zimné pneumatiky

Hoci zimné, letné a celoročné pneumatiky vyzerajú navonok podobne, existujú medzi nimi jemné a dôležité rozdiely, často len v detailoch. Najmä zimné pneumatiky sa však musia prispôsobiť zvláštnym poveternostným podmienkam snehu a ľadu, aby sa zabezpečila maximálna bezpečnosť pri jazde.

Letné a zimné pneumatiky sa líšia predovšetkým dvoma dôležitými vlastnosťami, a to dezénom a zmesou behúňa. Zmes dezénu zimných pneumatík je mäkšia ako zmes dezénu letných pneumatík. Preto by sa zimné pneumatiky nemali používať v lete, pretože mäkšia zmes spôsobuje dlhšiu brzdnú dráhu a vyžaduje dlhšiu jazdu.

Vďaka tzv. lamelám, ktoré vyzerajú ako množstvo malých zárezov v dezéne, sa zimné pneumatiky bezpečne pohybujú na snehu a ľade a zabraňujú šmyku na zimnom povrchu. Spoločnosť Continental odporúča používať zimné pneumatiky s dostatočnou hĺbkou dezénu, aby sa zabezpečila dobrá priľnavosť v zime. Neváhajte a prečítajte si viac o optimálnej starostlivosti o pneumatiky, napríklad ako určiť hĺbku dezénu.

Bei Winterreifen-Tests kommt es auf bestimmte Prüfkriterien an.

Kritériá testovania zimných pneumatík

Popredné automobilové kluby a organizácie na ochranu spotrebiteľov vrátane ADAC stanovili spoľahlivé kritériá na testovanie zimných pneumatík a podľa toho ich aj zvážili. Na rozdiel od letných pneumatík sú hmotnosti zimných pneumatík rozdelené medzi niekoľko kritérií. V prvom rade je to samozrejme bezpečnosť, najmä v zimných poveternostných podmienkach.

Ako ADAC testuje pneumatiky

ADAC každoročne testuje letné aj zimné pneumatiky v niekoľkých rozmeroch. Funguje to takto: Pre každý testovaný model sa nakúpilo 28 pneumatík v malých množstvách od maximálne šiestich predajcov. Neskôr sa pre každý testovaný model zakúpia ďalšie sady pneumatík vo veľkých náhodných vzorkách. Konzultujú sa referenčné pneumatiky so známymi vlastnosťami, ktoré sa tiež testujú podľa viacerých kritérií. V prípade potreby sa používajú na kompenzáciu zmien v rámcových podmienkach testu.

2.200 pneumatík ročně

Od nezávislých predajcov sa ročne nakúpi v priemere 2 200 pneumatík. Týmto spôsobom ADAC zabezpečuje, aby sa na teste nezúčastnili žiadne manipulované výrobky.


Tu sa dozviete viac o 8 kritériách testovania zimných pneumatík ADAC a o tom, čo zahŕňajú:

  • Suchá cesta: testovací vodiči skúmajú jazdné vlastnosti, ako aj každodenné manévre - najmä jazdu v priamom smere a riadenie. Má pneumatika konštantný polomer alebo ju treba riadiť? Dobrá odozva riadenia je predpokladom príjemnej a bezpečnej jazdy najmä pri jazde po úzkych diaľniciach alebo kľukatých poľných cestách. Vyhodnocuje sa aj sila alebo krútiaci moment potrebný na riadenie. Pri zmene jazdného pruhu sa simuluje vyhýbací alebo rýchlo začatý predbiehací manéver. Je vozidlo s pneumatikami nedotáčavé alebo pretáčavé? A ak áno, ako veľmi sa pneumatiky odvaľujú alebo kmitajú? Pri prechádzaní zákrut a určitom slalome určuje, ako pneumatika prevádza pohyby riadenia. Okrem toho sa na okruhu testuje správanie pneumatík na limite. Pri brzdení na suchej vozovke sa brzdná dráha určuje z rýchlosti 100 km/h na 1 km/h pri brzdení s ABS.  
  • Mokrá vozovka: Okrem toho sa testy pneumatík vykonávajú na mokrej vozovke. Výhodou je, že meranie brzdenia sa môže opakovať presne v tom istom jazdnom pruhu. Testy sa vykonávajú na dvoch rôznych, trvalo zavlažovaných povrchoch ciest. Po prvé, na asfaltovej vozovke, ktorá spĺňa požiadavky označenia pneumatík EÚ, a po druhé, na betónovej vozovke. Brzdný výkon každej pneumatiky sa meria päťkrát počas jedného testovacieho dňa a opakuje sa v nasledujúcich dňoch - v inom dennom čase ako v predchádzajúci deň. Dôkladne sa testuje aj manipulácia za mokra. Pneumatika je opakovane prevádzkovaná na hranici svojich možností. Druhý testovací ovládač skontroluje výsledky prvého ovládača a na konci sa všetky jazdy navzájom porovnajú. Základom hodnotenia sú časy na kolo. Okrem toho testovací vodič subjektívne hodnotí bočnú priľnavosť jazdou na hranici možností, podobne ako v prípade ovládania. V rámci testovacích rozmerov vodič vstúpi do sedem milimetrov hlbokého bazéna s vodou a naplno zrýchli. Meracie zariadenie zisťuje rýchlosť otáčania hnacích kolies. Rovnako intenzívne sa testuje aj aquaplaning pri zatáčaní. Na kruhovej dráhe je umiestnená 20 metrov dlhá a sedem milimetrov hlboká nádrž na vodu, ktorá poskytuje príslušné namerané hodnoty. Rýchlosť sa pohybuje od 60 km/h do 100 km/h.
  • Pohodlie: V tejto súvislosti sa nevykonávajú žiadne špeciálne testy pneumatík a komfort sa do celkového hodnotenia nezapočítava. Komfort odpruženia totiž závisí predovšetkým od vozidla a jeho konštrukcie. Ak však jednotlivé pneumatiky vykazujú negatívne výsledky v početných testoch pneumatík - dokonca aj vo verejnej cestnej premávke - zohľadňuje sa to pri hodnotení. 
  • Hluk: Tu sa rozlišuje medzi vnútorným a vonkajším hlukom a podľa toho sa testuje. Hluk v interiéri testujú dvaja vodiči pri jazde z 80 km/h na 20 km/h so zastaveným motorom. Vnútorný hluk sa zásadne zohľadňuje pri všetkých testoch. Ak sa pneumatiky negatívne líšia, testujú sa samostatne. Vonkajší hluk sa meria pri jazde vozidla s vypnutým motorom. Vyhodnotí sa pocit zvuku alebo nameraná hladina zvuku.
  • Spotreba paliva: Množstvo spotrebovaného paliva sa meria počas troch jázd po dvoch kilometroch pri konštantnej rýchlosti. Nasledujúci deň sa postup zopakuje, pričom sa pneumatiky použijú v opačnom poradí ako v predchádzajúci deň.
  • Opotrebovanie pneumatík: Správanie sa pri opotrebovaní sa vykonáva pre jeden rozmer jazdou v kolónach na ceste - s vodičom a otáčaním pneumatík. Niekoľko rovnakých vozidiel prejde viac ako 15 000 km. Meranou veličinou je vývoj hĺbky dezénu pneumatiky, ktorý sa vykonáva počas jazdy pomocou siedmich laserom chránených meraní. Jazdy konvojov pozostávajú približne zo 40 % z diaľnic a približne zo 60 % z okresných ciest. 
  • Zasnežená vozovka: v tomto dôležitom teste sa zimné pneumatiky testujú na rovnomerne pripravenom, zhutnenom snehovom povrchu vozovky. Najlepšie sa testuje v noci alebo ráno - na ploche nepoužívaného letiska. Upravená snehová plocha je dlhá 950 metrov a široká 40 metrov. Výhodou je, že každá sada pneumatík sa môže testovať na nepoužívanom snehovom povrchu. Merania sa opakujú počas troch až piatich nocí. Brzdná dráha z rýchlosti 40 km/h na 20 km/h sa určuje počas brzdenia ABS. Skúšobné vozidlo musí počas približovania/spomaľovania zrýchliť na maximálnu rýchlosť. Merajú sa rýchlosti kolies a signál zrýchlenia. Zo zrýchlenia vozidla a jeho hmotnosti možno vypočítať trakčnú silu pri strednom až silnom pretáčaní kolies. Vyhodnocuje sa priemerná ťažná sila v celom rozsahu sklzu.  
  • Ľadová dráha: Testy zimných pneumatík sa vykonávajú na umelej ľadovej dráhe pri konštantnej teplote povrchu. Test brzdenia zahŕňa zrýchlenie na rýchlosť 25 km/h mimo ľadovej plochy a následné brzdenie na ľadovej ploche. Týmto spôsobom sa určí brzdná dráha od 20 km/h do 5 km/h. Bočné riadenie sa testuje na definovanej kruhovej dráhe. Hodnotí sa čas na kolo, pretože slabá bočná kontrola má za následok vyšší čas na kolo. Na každej testovacej pneumatike jazdia striedavo dvaja testovací vodiči. 

Váha jednotlivých kritérií testu zimných pneumatík ADAC je nasledovná:

  • Bezpečnosť na mokrej vozovke má váhu 30 %, čo predstavuje viac ako tretinu celkového hodnotenia.
  • Jazda po zasnežených cestách je tesne pod touto hodnotou s váhou 20 %,
  • ako aj suchý handling, ktorý má váhu 15 %.
  • Handling na ľade je hodnotená na 10 %,
  • ako aj spotreba paliva a opotrebovanie pneumatík o 10 %.
  • Zvyšných 5 % je určených na šírenie hluku.

Ako vznikla táto klasifikácia? Prečo sa toto váženie vzťahuje na tieto testovacie kritériá a ktoré podriadené kategórie sú zahrnuté?

  • Ako doplnok k testom letných pneumatík sa samozrejme podrobne testujú aj zimné pneumatiky na sneh a ľad. 
  • Skúma sa najmä brzdenie na utlačenom snehu a trakcia pri rozjazde, ako aj bočná priľnavosť na ľade. 
  • Kritériá ako odolnosť proti opotrebovaniu, spotreba paliva alebo vnútorný a vonkajší hluk sú dôležité pre environmentálnu výkonnosť.

Testy zimných pneumatík Continental

Okrem našej krajiny testujeme naše pneumatiky po celom svete na našich testovacích okruhoch v USA, na Novom Zélande, v Španielsku a na našom domácom okruhu Contidrome pri Hannoveri. Intenzívne testovanie v zimných podmienkach je však obzvlášť dôležité pre zimné pneumatiky. Naše testovacie trate, napríklad vo Švajčiarsku alebo Švédsku, sú na to predurčené. V spoločnosti Continental musí zimná pneumatika prejsť 500 000 testovacích kilometrov a absolvovať približne 20 testovacích disciplín, kým je pripravená na uvedenie na trh.


Intenzívne testy zimných pneumatík vo Švédsku

Expert spoločnosti Continental Angelo Pérez-Riemer vysvetľuje, ako testujeme naše zimné pneumatiky v tomto videu z testu vo švédskom Laponsku. Aby sa zabezpečila maximálna bezpečnosť, pred tým, ako sú pneumatiky pripravené na sériovú výrobu, sa vykoná rad testov. Zimné pneumatiky sa testujú na siedmich rôznych testovacích tratiach s celkovou dĺžkou 10 kilometrov. Možno pokryť prakticky každý stav povrchu - od mokrých a suchých ciest až po rôzne snehové a ľadové povrchy. Preto sa zimné pneumatiky starostlivo kontrolujú. Na testovacom polygóne - okrem iného s kopcami a manipulačnými skúšobnými dráhami - skúšobní technici nájdu optimálne skúšobné podmienky. Je tu dokonca aj ľadové jazero. Súčasťou komplexného hodnotenia zimných pneumatík je aj uvedenie do prevádzky prvého plne automatického a na poveternostných podmienkach nezávislého testera pneumatík AIBA (Automated Indoor Braking Analyzer) na svete, ktorý sa dá použiť aj na testovanie pneumatík v zimných podmienkach.

Zistite viac o tom, ako spoločnosť Continental podrobne testuje svoje zimné pneumatiky.

Štart
 

Testy zimných pneumatík ako súčasť vývoja:

Na tomto videu vysvetľujú inžinieri spoločnosti Continental jednotlivé testovacie disciplíny, ktoré v sú pred začatím sériovej výroby v záujme maximálnej bezpečnosti vykonávané.

Vyhľadať predajcu