Testy zimných pneumatík ako súčasť vývoja:
Na tomto videu vysvetľujú inžinieri spoločnosti Continental jednotlivé testovacie disciplíny, ktoré v sú pred začatím sériovej výroby v záujme maximálnej bezpečnosti vykonávané.
zimných pneumatík
Zimné pneumatiky sa intenzívne testujú aj v spoločnosti Continental. Rovnako ako letné a celoročné pneumatiky, aj zimné pneumatiky sa testujú počas celého roka na našich mnohých testovacích tratiach po celom svete, ako aj v našom inovatívnom testovacom centre AIBA, prvom plne automatizovanom zariadení spoločnosti Continental na testovanie pneumatík. Zimné pneumatiky si, samozrejme, vyžadujú špeciálne poveternostné podmienky na rozsiahle testovanie - a to sa dá vykonať len pri vhodných vonkajších teplotách. Najmä zimné podmienky vo Švédsku alebo Švajčiarsku sú ideálne pre špeciálne požiadavky našich testov zimných pneumatík. A to sa nám z dlhodobého hľadiska vyplatilo. Spoločnosť Continental bola napríklad časopismi Auto Zeitung a Auto Bild ocenená ako najlepšia značka pneumatík a odborný časopis Auto Motor Sport ju vyhlásil za "celkového víťaza 50 rokov testovania pneumatík".
Sľubujeme vysoké štandardy kvality pri výrobe prémiových pneumatík - či už ide o letné, zimné alebo celoročné pneumatiky. Na tejto stránke podrobnejšie vysvetlíme, čo je dôležité pri testovaní zimných pneumatík. Hneď na úvod by sme vám radi ukázali, ako naše zimné pneumatiky hodnotia nezávislé odborné časopisy a automobilové kluby, ako napríklad ADAC, a aké výsledky dosiahli.
Hoci zimné, letné a celoročné pneumatiky vyzerajú navonok podobne, existujú medzi nimi jemné a dôležité rozdiely, často len v detailoch. Najmä zimné pneumatiky sa však musia prispôsobiť zvláštnym poveternostným podmienkam snehu a ľadu, aby sa zabezpečila maximálna bezpečnosť pri jazde.
Letné a zimné pneumatiky sa líšia predovšetkým dvoma dôležitými vlastnosťami, a to dezénom a zmesou behúňa. Zmes dezénu zimných pneumatík je mäkšia ako zmes dezénu letných pneumatík. Preto by sa zimné pneumatiky nemali používať v lete, pretože mäkšia zmes spôsobuje dlhšiu brzdnú dráhu a vyžaduje dlhšiu jazdu.
Vďaka tzv. lamelám, ktoré vyzerajú ako množstvo malých zárezov v dezéne, sa zimné pneumatiky bezpečne pohybujú na snehu a ľade a zabraňujú šmyku na zimnom povrchu. Spoločnosť Continental odporúča používať zimné pneumatiky s dostatočnou hĺbkou dezénu, aby sa zabezpečila dobrá priľnavosť v zime. Neváhajte a prečítajte si viac o optimálnej starostlivosti o pneumatiky, napríklad ako určiť hĺbku dezénu.
Popredné automobilové kluby a organizácie na ochranu spotrebiteľov vrátane ADAC stanovili spoľahlivé kritériá na testovanie zimných pneumatík a podľa toho ich aj zvážili. Na rozdiel od letných pneumatík sú hmotnosti zimných pneumatík rozdelené medzi niekoľko kritérií. V prvom rade je to samozrejme bezpečnosť, najmä v zimných poveternostných podmienkach.
Ako ADAC testuje pneumatiky
ADAC každoročne testuje letné aj zimné pneumatiky v niekoľkých rozmeroch. Funguje to takto: Pre každý testovaný model sa nakúpilo 28 pneumatík v malých množstvách od maximálne šiestich predajcov. Neskôr sa pre každý testovaný model zakúpia ďalšie sady pneumatík vo veľkých náhodných vzorkách. Konzultujú sa referenčné pneumatiky so známymi vlastnosťami, ktoré sa tiež testujú podľa viacerých kritérií. V prípade potreby sa používajú na kompenzáciu zmien v rámcových podmienkach testu.
2.200 pneumatík ročně
Od nezávislých predajcov sa ročne nakúpi v priemere 2 200 pneumatík. Týmto spôsobom ADAC zabezpečuje, aby sa na teste nezúčastnili žiadne manipulované výrobky.
Tu sa dozviete viac o 8 kritériách testovania zimných pneumatík ADAC a o tom, čo zahŕňajú:
Váha jednotlivých kritérií testu zimných pneumatík ADAC je nasledovná:
Ako vznikla táto klasifikácia? Prečo sa toto váženie vzťahuje na tieto testovacie kritériá a ktoré podriadené kategórie sú zahrnuté?
Okrem našej krajiny testujeme naše pneumatiky po celom svete na našich testovacích okruhoch v USA, na Novom Zélande, v Španielsku a na našom domácom okruhu Contidrome pri Hannoveri. Intenzívne testovanie v zimných podmienkach je však obzvlášť dôležité pre zimné pneumatiky. Naše testovacie trate, napríklad vo Švajčiarsku alebo Švédsku, sú na to predurčené. V spoločnosti Continental musí zimná pneumatika prejsť 500 000 testovacích kilometrov a absolvovať približne 20 testovacích disciplín, kým je pripravená na uvedenie na trh.
Intenzívne testy zimných pneumatík vo Švédsku
Expert spoločnosti Continental Angelo Pérez-Riemer vysvetľuje, ako testujeme naše zimné pneumatiky v tomto videu z testu vo švédskom Laponsku. Aby sa zabezpečila maximálna bezpečnosť, pred tým, ako sú pneumatiky pripravené na sériovú výrobu, sa vykoná rad testov. Zimné pneumatiky sa testujú na siedmich rôznych testovacích tratiach s celkovou dĺžkou 10 kilometrov. Možno pokryť prakticky každý stav povrchu - od mokrých a suchých ciest až po rôzne snehové a ľadové povrchy. Preto sa zimné pneumatiky starostlivo kontrolujú. Na testovacom polygóne - okrem iného s kopcami a manipulačnými skúšobnými dráhami - skúšobní technici nájdu optimálne skúšobné podmienky. Je tu dokonca aj ľadové jazero. Súčasťou komplexného hodnotenia zimných pneumatík je aj uvedenie do prevádzky prvého plne automatického a na poveternostných podmienkach nezávislého testera pneumatík AIBA (Automated Indoor Braking Analyzer) na svete, ktorý sa dá použiť aj na testovanie pneumatík v zimných podmienkach.
Zistite viac o tom, ako spoločnosť Continental podrobne testuje svoje zimné pneumatiky.
Na tomto videu vysvetľujú inžinieri spoločnosti Continental jednotlivé testovacie disciplíny, ktoré v sú pred začatím sériovej výroby v záujme maximálnej bezpečnosti vykonávané.