V prípade, že sa zvažuje použitie širších pneumatík, než sa odporúča, ako jedna z možností, ktorá majiteľom vozidiel umožňuje prispôsobiť si svoje vozidlo tým, že namontujú pneumatiky s nižším pomerom strán na širšie ráfiky s väčším priemerom. Pri každej aplikácii väčšieho rozmeru kolies je potrebné vziať do úvahy tieto dôležité aspekty súvisiace s pneumatikami:
1. Nosnosť – môže byť rovnaká alebo vyššia ako nosnosť obutia v rámci pôvodnej výbavy.
2. Hustiaci tlak – nikdy nepoužívajte tlak nahustenia pneumatík nižší ako sa uvádza v odporúčaniach výrobcu pôvodného vybavenia. Udržujte pomer tlaku medzi pneumatikami prednej a zadnej nápravy. Nižšie nájdete podrobnejšie informácie týkajúce sa napríklad výmeny pneumatík so štandardnou nosnosťou za pneumatiky so zvýšenou nosnosťou.
3. Rýchlostná kategória – môže byť rovnaká alebo vyššia ako rýchlostná kategória obutia v rámci pôvodnej výbavy.
4. Valivý obvod – mal by sa udržiavať čo najpresnejší valivý obvod v rámci pôvodnej výbavy.
5. Kombinácia pneumatiky a ráfika – používajte iba kombinácie rozmeru pneumatiky a šírky ráfika schválené v rámci priemyselného odvetvia.
6. Svetlá výška podvozku a karosérie – je nutné zabezpečiť, aby svetlá výška podvozku a karosérie bola za všetkých prevádzkových podmienok dostatočná.
Vždy je vhodné poradiť sa s odborníkom na pneumatiky (výrobcom pneumatík alebo uznávaným predajcom pneumatík)
Pri výmene pneumatiky je nutné vždy vymeniť aj gumové ventily. Vždy namontujte príslušné čiapočky ventilov, aby sa zabránilo prípadnému znečisteniu ventilu vzdušnice a následnej strate vzduchu.
K otvoru ventilu ani k čiapočke ventilu neupevňujte žiadnu ďalšiu záťaž a v prípade ventilov s tesniacou priechodkou sa priechodka musí vymeniť zakaždým, keď sa vymieňa pneumatika. Teleso ventilu sa musí vždy utiahnuť správnym momentom (hodnota uťahovacieho momentu: dodržujte odporúčania výrobcu ventilu) a priechodka musí byť stlačená. Pre rýchlosti vyššie ako 210 km/h používajte buď kovové (montované) ventily alebo držiaky ventilov, aby sa obmedzilo zahnutie ventilu do maximálneho uhla 25°.
Kolesá, ktoré sú nevyvážené alebo sú vyvážené nedostatočne, obvykle spôsobujú vibrácie, ktoré znižujú komfort jazdy, a v ich dôsledku dochádza k predčasnému opotrebeniu komponentov zavesenia a riadenia, otáčajúcich sa dielov a pneumatík.
Pri opätovnej montáži ktorejkoľvek pneumatiky na koleso sa odporúča, aby sa pneumatika znovu správne vyvážila, čím sa eliminujú vibrácie a zabráni sa predčasnému opotrebeniu spôsobenému nerovnováhou pri otáčaní zostavy kolesa a pneumatiky.