Produkty pre nákladné vozidlá a autobusy

ContiConnect™

Výroba superelastikov v Korbachu

Continental vyrába superelastické kolesa v nemeckom Korbachu za pomoci prístroja, na ktorého zostrojenie sa podieľali sami zamestnanci. Jedná sa o SE kola vyrábaná v západnej krajine.

article_66w_image1

Pri jazde po zvlnenej ceste severného Sauerland minute priehrady, lesy, kopce, idylické dediny s hrázdenými domy s pelargóniami a begónie na drevených balkónoch. Toto nie je práve prostredie, kde by ste si predstavili moderné hi - tech zariadenia. A napriek tomu tu je. V malom okresnom mestečku Korbach sa vyrába superelastické kolesá pre vysokozdvižné vozíky, malé nakladače a ťahače za použitia najmodernejšej automatizované výrobné techniky, ktorá je jediným zariadením svojho druhu na svete.

Po celé desaťročia sa rôzni výrobcovia superelastických kolies márne snažili zjednodušiť zložité výrobné procesy. Veľa z nich sa vzdala, ale zamestnanci závodu Continental v Korbachu sa držali svoje myšlienky: nový typ základnej navíjací jednotky, ktorá by spojila guma s oceľovou kostrou v rámci jedného kroku a kde by nebolo treba asistencie veľkého množstva zamestnancov.
"Dva dlhoroční kolegovia v tíme sa rozhodli pokračovať s výsledkami z predchádzajúcich pokusov," spomína Stephan Disselhoff, vtedajší vedúci výroby priemyselných pneumatík v Korbachu. Prebudovali súčasný systém a doplnili ho o cievku s drôtmi. "Vedel som, že by sme mohli dosiahnuť ciele s existujúcou technológiou," vysvetľuje Hartwig Poque, jeden z vývojárov nového zariadenia. Jeho vedúci odišiel do centrály v Hanoveri, kde predstavil inovatívne myšlienku a zažiadal o financovaní projektu. Napriek tomu k prvému SE kolu z automatizovanej výrobnej linky viedla ešte dlhá cesta. "V nedeľných ránach, keď bola prevádzka a stroje voľné, sme skúšali navíjanie drôtov," hovorí technológ Siegbert Steuber s úsmevom. "V pondelok ráno sme potom koleso narezali, aby sme sa mohli pozrieť do vnútornej časti. A znova a znova. Zakaždým sme si nervózne hrýzli nechty a čakali, aký bude výsledok.


Zázračný stroj

Základňa je najdôležitejšia časť superelastického kolesa. Pre nosnosť až 11 000 kg musí byť úplne spoľahlivá. Nový stroj by mal byť schopný vyrábať rôzne rozmery aj v malých počtoch. "Do tej doby bolo možné vyrábať len vo veľkých množstvách," vysvetľuje Ralf Jacob, elektronický inžinier, ktorý sa podieľal na výstavbe riadiacej jednotky stroja. Flexibilita bola jedným z najdôležitejších aspektov.

Zamestnanci z Korbachu strávili veľa času na cestách za dodávateľom stroja. Nazerali cez ramená vývojárov a testovali softvér pre ovládanie stroja. Prvý pokus zlyhal. Vedúcemu výroby Stéphanovi Disselhoffovi sa o projekte začalo aj zdať.

Až na konci roka 2008 došlo k obratu. V priebehu troch týždňov sa podarilo správne nastaviť navíjacie základňu stroja (známeho ako WBA). V Continentalu využili vianočné odstávky pre testovanie a dostali ten najkrajší darček.


Stále silnejší

Teraz nastala skutočná práca. Systém bol niekoľkokrát kalibrovaný a optimalizovaný. Helmut Oberlies, zodpovedný za údržbu, zohnal stovky náhradných dielov. Prvých sedem sed SuperElastik išlo na testovanie v prevádzkach vybraných zákazníkov. Zaznamenal sa každý detail, dáta sa analyzovala. Akonáhle dalo oddelenie pre výskum a vývoz zelenú, mohla nová superelastické kolesa z Korbachu do predaja.

"Náš malý tím dokázal, že dobré nápady a cieľavedomosť môžu aj hory prenášať," hovorí stále nadšený Stephan Disselhoff. Projekt bol patentovaný a tím Siegbera Steuber, Hartwig Poquea a Ralfa Jacoba sa teraz zaoberá ďalšími projektmi.

Súbory cookie používame na zaistenie čo najlepších skúseností používateľov s používaním našej stránky. Kliknite sem, ak potrebujete viac informácií alebo ak chcete zmeniť nastavenia súborov cookie.