Produkty pre nákladné vozidlá a autobusy

ContiConnect™

Testovanie na vysokej úrovni

article_66w_image1

Pneumatiky Continental sú testované za použitia najmodernejších elektronických prístrojov, laboratórnych chemických analýz, röntgenových snímok a počítačovej tomografie: pre vývoj perfektných pneumatík využíva Continental sofistikovaných metód - predovšetkým počítačových technológií.

Rüdiger Menz sa pozerá cez zábradlie na veľký stroj, ktorý pripomína obriu práčku. V jeho strede sa na bubne otáča pneumatika. "To je miesto, kde meriame valivý odpor, čo je dôležité pre energetickú úspornosť pneumatiky," vysvetľuje. Následne rýchlo prechádza k ďalšiemu testovaciemu zariadení. Za bezpečnostným sklom sa otáča oceľový bubon s priemerom 1,7 m. Ten točí štyrmi nákladnými pneumatikami súčasne. "Pneumatiky nechávame odvaľovať, kým sa nezačnú rozpadať. Tak zistíme, akú majú rôzne druhy pneumatík životnosť. "

Rüdiger Menz je vedúcim výskumného tímu, ktorý testuje životnosť pneumatík. Čelí jedinej výzve: dlhá životnosť pneumatík Continental. "Aby sme mohli dôsledne zmapovať životný cyklus pneumatiky, musia testovacie kusy nabehnúť milióny kilometrov." V súčasnej dobe testujeme pneumatiky aj na našich vlastných vozidlách a vozovom parku našich partnerských dopravných spoločností. Rüdiger a jeho kolegovia pracujú s neustálymi výzvami, aby prichádzali s novými postupmi pre zrýchlenie procesu testovania pneumatík.

Túžba po informáciách

Počítačové simulácie poskytujú najrýchlejší výsledky: Aký vplyv má tvrdší zmes na životnosť a valivý odpor? Ako veľký má hĺbka dezénu vplyv na bezpečnosť jazdy? Náš "kolega" počítať zistí výsledky v priebehu niekoľkých hodín. Tie však budú spoľahlivé iba, ak budú správne výpočtové vzorce, ktoré vychádza z reálneho testovania pneumatík - napríklad z bubnového testovania tímu vývoja a výskumu Continental v Hannoveri-Stocken.

Jednotlivé nákladné pneumatiky sú vystavené zaťaženiu až desiatich ton. "Skúška na bubne sa vykonáva v presne daných podmienkach a poskytuje presné výsledky," hovorí Rüdiger. "Nevýhodou je, že v danom okamihu môžeme testovať len pri jednom zaťažení - pri danej teplote a nahustenie pneumatiky." Výsledky jednotlivých faktorov potom musí byť sčítané a je ťažké zahrnúť všetky vplyvy. Prémiové pneumatiky Continental napriek tomu musí spĺňať všetky požiadavky zákazníkov.

New content item

Röntgenové skúšky

Testovanie v prevádzke trvá dlhú dobu, ale je stále nevyhnutné. Testovací tým montuje do pneumatík meracie prístroje, ktoré priebežne zaznamenávajú zmeny teplôt pneumatík. "Pre životnosť pneumatík je teplota dôležitým faktorom (predovšetkým v horúcich oblastiach)," vysvetľuje Rüdiger Menz. Pre umiestnenie meracích prístrojov sú do behúňa vyvŕtané malé otvory - na základe týchto meraní prebieha priebežná vzdialená kontrola za pomoci röntgenu. Röntgenové lúče presne monitorujú stav pneumatiky na desatinu milimetra a zobrazí všetky poškodenia.

Testovacie metódy sú stále komplikovanejšie. Odhalí aj poškodenia, ktoré nie sú voľným okom vidieť. Rezy testovaných pneumatík sú potom posielané do laboratórií na chemickú analýzu. Použitie počítačovej tomografie (CT) umožňuje odhaliť sebe menší zmeny v dezéne.

Počítačový tomograf pracuje po celý deň. Tím výskumu a vývoja prakticky rozkladá stovky pneumatík ročne do milimetrových vrstiev. Skenovanie jednej nákladné pneumatiky trvá asi 24 hodín - vrstvu po vrstve. To vedie k získaniu cenných údajov, ktoré sú potom vkladané do algoritmov počítačových simulácií. "Tým, že spresňujeme merania a skúšobné postupy, sa dostávame bližšie k nášmu cieľu: simulovanej skúške, ktorá v čo možno najkratšom čase preukáže výkon pneumatiky." Pri vývoji pneumatík je rýchlosť obzvlášť dôležitá, pretože ten kto spomalí, zaostane za konkurenciou.

"V posledných rokoch získavame ďalšie a ďalšie poznatky v oblasti testovania pneumatík," hovorí Rüdiger Menz pri zadávaní stĺpcov čísel do svojho počítača. Je zaujímavé vidieť, ako Rüdiger Menze, ktorý má doktorát v odbore strojárstvo, teší budovanie matematických a fyzikálnych modelov. "Náš tím stelesňuje ducha tvorivosti. Robíme priekopnícku prácu v odbore modelovania životnosti pneumatík. Ocitáme sa na križovatke medzi teóriou a praxou. Zdokonaľujeme naše testovacie metódy, píšeme programy a stále odvaľuje pneumatiky v "obrie práčke".

Súbory cookie používame na zaistenie čo najlepších skúseností používateľov s používaním našej stránky. Kliknite sem, ak potrebujete viac informácií alebo ak chcete zmeniť nastavenia súborov cookie.