Šampión pre úsporu paliva pri preprave na dlhé vzdialenosti: najnovší prírastok do rodiny pneumatík Conti EcoPlus
Nižší valivý odpor aj spotreba paliva: Continental pripravil pre prevádzkovateľov vozových parkov pneumatiku optimalizovanú pre nákladné automobily. Ide o najnovší prírastok do rodiny pneumatík Conti EcoPlus. Tieto pneumatiky sú určené pre dopravu na veľké vzdialenosti. Získali vynikajúce hodnotenie zásluhou výrazne nižšieho valivého odporu, o ktorý sa zaslúžila najmä inovovaná gumová zmes. Vďaka tomu sa tieto prémiovej pneumatiky podieľajú na znížení nákladov na vozový park a súčasne tiež emisií CO2 - a to bez negatívneho vplyvu na kilometrový výkon a životnosť plášťa. Vývojári pneumatík zo spoločnosti Continental sa sústredili na dve hlavné veci: novú zmes, ktorú optimalizovali pre dopravu na veľké vzdialenosti, a zdokonalený proces výroby, ktorý pomáha zlepšiť valivý odpor a kilometrový výkon. Pneumatiky Conti EcoPlus HS3 + a Conti EcoPlus HD3 + určené pre riadenú a hnanú os budú dostupné od júla tohto roku v rozmere 315/70. Ďalšie rozmery potom budú postupne doplňované od októbra 2021. Pneumatiky Conti EcoPlus HT3 + pre návesovú nápravu budú predstavené budúci rok.
Pre hnanú nápravu: Conti EcoPlus HD3 + dosahuje zníženie valivého odporu až o 12 percent oproti svojmu predchodcovi
Pre riadenú nápravu: Conti EcoPlus HS3 + zaujme znížením valivého odporu až o 7 percent oproti svojmu predchodcovi
Hinnerk Kaiser, vedúci oddelenia Tire development bus and truck vo spoločnosti Continental.
Pneumatika Conti EcoPlus HS3 + pre riadenú nápravu určená pre dopravu na veľké vzdialenosti má oproti predchádzajúcej generácii o 7% nižší valivý odpor. Tento výsledok bol dosiahnutý použitím inovatívnej zmesi behúňa a bočnice a optimalizovanej zmesi. Zvolená kombinácia je tiež zárukou vynikajúcej palivovej účinnosti. "Novinka v našej produktovej rade ponúka vyššiu trvanlivosť, robustnosť a kilometrový výkon," vysvetľuje Hinnerk Kaiser, vedúci vývoja pneumatík v spoločnosti Continental.
Pneumatika Conti EcoPlus HD3 + pre hnanú nápravu zaujme svojím valivým odporom, ktorý je o 12% nižší ako u predchádzajúcej generácie. Svoj podiel na tomto výraznom zlepšení má tiež inovatívna zmes behúňa a bočnice. Špeciálna technológia potom znižuje deformáciu v oblasti bočnice a pätky, čím ešte výraznejšie klesá valivý odpor.
Nákladné automobily spotrebujúce menej paliva poskytujú výhody nielen pre rozpočet prevádzkovateľov vozových parkov, ale aj pre životné prostredie. Valivý odpor ovplyvňuje spotrebu paliva až z 30%, a preto je pre vývojárov pneumatík jedným z kľúčových faktorov. Okrem toho je valivý odpor jeden z parametrov využívaných v simulačnom nástroji VECT pri výpočte palivovej účinnosti nákladného automobilu. Práve nástroj VECT spoločne s nariadením EÚ o znižovaní emisií zostávajú dôležitými aspektmi v oblasti nákladnej dopravy. Celý tento sektor má totiž za úlohu do roku 2030 výrazne znížiť emisie CO2. V záujme zvýšenia transparentnosti procesu výberu pneumatík spoločnosť Continental ponúka kalkulátor emisií CO2 a spotreby paliva vychádzajúce zo simulačného nástroja VECTO. Prevádzkovatelia vozových parkov si tak môžu spočítať mieru potenciálneho zníženia emisií a spotreby paliva pri výbere správnych pneumatík Continental. Zladenie účelu, štruktúry, tlaku a valivého odporu pneumatík je rozhodujúcim faktorom, ktorý určuje, koľko paliva vozový park spotrebuje alebo ušetrí. Continental nedávno predstavil aj webovú aplikáciu, vďaka ktorej si môže každý prevádzkovateľ parku jednoducho zkalkulovat ako náklady na spotrebu PHM, tak aj zistiť emisie CO2