Expedícia Tatra okolo sveta 2 je po februárovom štarte už v plnom prúde a má za sebou niekoľko tisíc kilometrov. Členovia výpravy opustili európsky kontinent a presunuli sa do Ázie. V tureckom Istanbule navyše už absolvovali prvú zastávku pre výmenu pneumatík od spoločnosti Continental. V posledných týždňoch síce cestovateľov pribrzdila Koronavirová pandémia, ale odhodlanie pokračovať v ceste aj naďalej, im však nechýba.
Značná časť sveta je momentálne paralyzovaná kvôli pandémii nového typu koronavírusu. Ani to však nemôže posádke upravenej Tatry T 815 4x4 zabrániť v poznávaní nových miest.
„Naša expedícia predovšetkým ukazuje schopnosti vyrovnať sa s nečakanými udalosťami a ich prekonávaním. Ide o to užiť si poznanie iných krajín, kultúr a ľudí. Koronavírus je výraznou prekážkou, ktorá nám mení plány každý deň, ale sme tím skúsených cestovateľov, ktorí si s týmto poradia," - nestráca optimizmus hlavný organizátor projektu Marek Havlíček.
Za necelé dva mesiace cesty už expedícia Tatra okolo sveta 2 prežila nespočet zážitkov. Po slávnostnom štarte v Prahe zamieril kopřivnický špeciál do Bratislavy, aby sa vzápätí cez Maďarsko vydal smerom na Balkán. V Chorvátsku si dobrodruhovia užili scenériou Plitvických jazier a potom sa cez Bosnu a Hercegovinu premiestnili do Čiernej Hory, kde ich čakalo spestrenie v podobe zasadenia spomienkového stromu.
Za ďalším dobrodružstvom sa výprava vydala do Albánska a do Grécka, kde došlo na prvú zásadnejšiu zmenu v itinerári: namiesto priameho pokračovanie do Turecka musela tatra zvoliť cestu cez Bulharsko.
V tureckom Istanbule posádka prevzala nové pneumatiky od spoločnosti Continental, ktoré si spoluzakladateľ projektu Tatra okolo sveta 2 Marek Havlíček nemôže vynachváliť. "So vstupom do areálu, kde boli pneumatiky uskladnené, nám po telefóne pomohli zástupcovia z českého zastúpenia spoločnosti Continental. Pôvodne sme si mali plášte iba vyzdvihnúť, ale v ,Trajdě´' nebolo moc miesta, tak sme sa vrhli na výmenu priamo tam. Miestni nám dokonca uvarili čaj. Nové pneumatiky majú dobré jazdné vlastnosti, a to ako v teréne, tak na asfalte a aj na mokrej vozovke.“
„Veľkým pomocníkom na cestách je aj systém ContiConnect, ktorý monitoruje tlak a teplotu pneumatík. "Vďaka zariadeniu ContiConnect vieme o teplote a tlaku v každej pneumatike. V podstate je to tretí najsledovanejšie údaj, hneď po tachometri a GPS“ - priznáva líder výpravy.
Akonáhle sa kalendár prehupol do druhej polovice marca, naplno udrela Koronavirová kríza a možnosti prekračovať hranice sa značne obmedzili. Posádka Tatry sa ale nevzdáva a po zmene plánov spoznáva najrôznejšie zákutia Turecka, zatiaľ čo časť tímu, ktorý zostáva v Českej republike, zisťuje možnosti ďalšieho postupu.
"Cestovanie je úžasné v tom, že každý deň je iný a stretnú nás iné prekvapenia a zaujímavosti. Skvelé je, že sa tu zišla dobrá partia ľudí, vďaka ktorej je každý deň výnimočný, "dodáva Marek Havlíček, ktorý sa spoločne s ostatnými členmi posádky musí v každej krajine vysporiadavať s dodržiavaním súčasných bezpečnostných opatrení. Priebeh putovania Tatry okolo sveta 2 možno sledovať aj na sociálnych sieťach Facebook a Instagram, vďaka čomu je možné s výpravou cestovať aspoň virtuálne.