Produkty pre nákladné vozidlá a autobusy

stage_goods_TT

Truck Tires Goods

Hurricane Machine: Monštier a technické majstrovské dielo

Čím bližšie prídete k stroju, tým lepšie rozumiete jeho menu. Keď je spustený "Hurricane Machine", všetko sa vo slovenském závodu Continental mení, vzduch sa zdá vibrovať. "Hurricane Machine" je v  Púchove ako monštrum a technické majstrovské dielo. Je uľožený v hlbokom betónovom základe a veži vo výške takmer 15 metrov, takmer sa dotýka stropu továrenské haly. Keď sa začne pracovať, môžete sa cítiť vibrácie po celom tele. Pochádzajú zo sily, ktorá zúri vo veľkom bubne, do samého srdca stroja.

Image

Ľudia, ktorí nevedia o Hurricane Machine, to môže byť alarmujúce. Pre Martina Theusnera je hluk stroja ako hudba. Doktor chémie navrhol a vyvinul proces recyklácie pre Continental a pre neho nie je nič sladšie než pohľad a zvuk v súvislosti s týmto strojom. Už v roku 1996 myslel Theusner na to, ako obrovské množstvo oceľových kordov by mohlo byť recyklované. V tej dobe bol riaditeľom odboru ochrany životného prostredia pre divíziu pneumatík Continental pre nákladné vozidlá. Nemohol pochopiť tie vysoké náklady na likvidáciu niekoľkých tisíc ton odpadu nahromadené v závodoch Continental a zaťaženie životného prostredia.

Pri výrobe pneumatík sa nedá tomuto odpadu vyhnúť. Pred Theusnerem nikto úspešne neseparoval guma z oceľového kordu v priemyselnom meradle, aby sa potom recyklované obe zložky vracali do výrobného cyklu.

Before Theusner, no one had successfully separated the rubber compound from the steel cord on an industrial scale, in order to then recycle both components or feed them back into the production cycle. This is no easy feat. Although there are junk yards or waste disposal machines where, for example, washing machines are demolished, with metal discs dismantling the ferrous parts, a tire compound is plastic, like modeling clay, which complicates the issue.

teaser_66w_image2

Theusner mal predstavu o tom, ako oddeliť oceľ z lesklého čierneho materiálu. Spolupracoval so spoločnosťou z Bádenska -Württembergska, ktorí sa špecializujú na výstavbu recyklačných centier na vytvorenie špeciálneho stroja. Vybavený extrémne výkonným motorom má dva oceľové reťaze, ktoré sa otáčajú vysokou rýchlosťou. S rýchlosťou niekoľkých stoviek otáčok za minútu sa tieto reťaze rozdrobujú odpadové oceľový kord, ktorý je vyhodený do veľkého bubna pomocou pásového dopravníka. Vystavením tlaku konštantnej sily je zmes oddelená od oceľového kordu ako granule. Theusner bol potešený úspechom už pri prvom pokuse: "Zloženie granúl sa ukázalo, presne také, aké sme chceli," hovorí dlhoročný zamestnanec spoločnosti Continental. Oceľový kord bol čistý ako ľalia. To bol efekt, v ktorý sme dúfali! "

To ešte trvalo dlho, než "Hurricane Machine" bol spustený do prevádzky. Všetko bolo pripravené na jar 2012. Od tej doby európske závody Continental dodávajú tento odpad do slovenského továrne koncernu.

However, the device design did need to be further refined first. A sophisticated system for the flaps and shafts was required so that the granules and steel leave the drum at different places. During the spin cycle, talcum powder is blown into the drum to ensure the rubber granules do not stick together. They have to overcome a few more hurdles before they can be mixed again into a new tire compound. The isolated metal, however, rolls in enormous steel wool balls in a concrete trough – valuable waste ready for selling and delivering to the steel industry. Rubber sheets, ready to be used again in tire production.

teaser_66w_image3

Šedé granule sú potom odoslané na cestu cez továrenské haly Púchov. Najprv, magnet v bubne oddeľuje zostávajúce silnejšie drôty. Ani najmenšie kovové komponenty nesmú v zmesi byť, guma sa potom rozdrví na granule v separátora. Nakoniec je gumená zmes pre nákladné pneumatiky pripravená v presne v podobe, v akej je potreba pre ich výrobu. Väčšina z tohto materiálu pochádza z výrobného procesu - "Odpady z výroby pneumatík pre nákladné automobily," vysvetľuje Theusner. Čierna hmota je teraz valcovaná, vybratá a opäť návratky valcovacieho stroja a ďalej poslaná v tenkých pruhoch ďalej, do ďalších výrobných stupňov.

Čím bližšie prídete k stroju, tým lepšie rozumiete jeho menu. Keď je Hurricane Machine "spustený, všetko sa zmení, vzduch v hale slovenského závodu silno vibruje." Hurricane Machine "v Púchove je ako monštrum a technické majstrovské dielo. Spočíva v hlbokom betónovom základe a vo výške takmer 15 metrov sa takmer dotýka stropu. Keď začne pracovať, musíte cítiť vibrácie po celom tele. Pochádzajú zo sily, ktorá zúri vo veľkom bubne, zo samého srdca stroja.

teaser_66w_image4

Šedá farba granúl, ktoré opustili "Hurricane Machine", je preč. Materiál z recyklačného centra Martina Theusnera je teraz kompletne vložená do výrobného cyklu - a je pripravená začať nový život v novej pneumatike!