Produkty pre nákladné vozidlá a autobusy

stage_CPC_TT

ContiPressureCheck™

FAQ

Všeobecné

Automatická detekcia výmeny kolesa (SWE - SingleWheel Exchange): Prečo ContiPressureCheck automaticky nedetekuje, že bolo vymenené koleso s novým senzorom?

ContiPressureCheck automaticky detekuje výmenu jedného kola s novým senzorom po uplynutí 5-10 minút jazdy.

Ak nefunguje, môže to byť z jedného z nasledujúcich dôvodov:

  • Bola vymenená viac ako jedna pneumatika s novým senzorom.
  • Funkcia ATL (automatic trailer learning) bola aktivovaná.
  • Zdvíhacia náprava je zdvihnutá. Nový senzor bude detekovaný iba pri jazde so zníženou zdvíhaciou nápravou. Nezávisle na polohe pneumatiky, ktorá bola vymenená.
Aký rozsah tlakov je zobrazovaný na displeji?

Rozsah na displeji je medzi 0 a 11.9 bar (173 psi).

Pozn.: Tlaky cez 11.9 bar (173 psi) sú zobrazované ako 11.9 bar (173 psi).

Senzory a lepení

Môžem použiť iný čistič pre očistenie pneumatiky a gumového kontajnera?
  • Na základe interných testov, ktoré vykonal Continental Reifen Deutschland GmbH, je odporúčaný Liquidbuffer od firmy Tiptop (viac v inštalačnom sprievodcovi) pre očistenie lepených plôch.

  • Ak použijete iný produkt pre očistenie, Continental Reifen Deutschland GmbH nemôže garantovať dostatočnú priľnavosť pre aplikáciu.

  • Čistič bŕzd alebo podobné látky nesmiu byť nikdy použité na čistenie povrchov, pretože obmedzí lepiaci proces. Možné následky: Senzor a gumový obal sa môžu odlepiť a poškodiť pneumatiku v dlhodobom horizonte.

  • Pri použití čističa brzdy môže dôjsť k poškodeniu pneumatiky.

Viac tu

Môžem použiť iné lepidlo ako CB2250 pre lepenie gumového kontajnera?
  • Continental Reifen Deutschland GmbH odporúča použitie Cyberbond CB2250 (viac v inštalačnom sprievodcovi) pre nalepenie gumového kontajnera, a to na základe testov, ktoré boli vykonané pre tento konkrétny úlohu.

  • Ak použijete iný produkt pre nalepenie kontajnera, Continental Reifen Deutschland GmbH nemôže garantovať dostatočnú priľnavosť na tento účel.

Rozmer mojich pneumatík nie je uvedený v manuáli ako povolený. Môžem použiť ContiPressureCheck systém pre tento rozmer?

Aktuálny zoznam môžete nájsť tu. Prípadne prosím kontaktujte svojho predajca ContiPressureCheck.


Môže byť ContiPressureCheck používané pre priemyselné pneumatiky?

Ak používate priemyselné pneumatiky, prosím kontaktujte svojho predajca ContiPressureCheck.

Môže byť senzor použitý pre celogumové pneumatiky?

Nie.

Môže byť senzor použitý pre pneumatiky s dušou?

Nie.

Aké značky pneumatík môžu byť vybavené senzormi?

Senzory môžu byť inštalované na všetky značky pneumatík s vnútornou gumou.

Má senzor vplyv na vyváženie pneumatiky?

Nie. Senzor v gumovom kontajnera váži približne 38g.

Čo značí správa "Sensor is LOOSE"?
  • Senzor vypadol z gumového obalu. 

  • Gumový kontajner a snímač sa odlepili z pneumatiky.

  • Senzor bol vložený do gumeného kontajnera nesprávne.

Prečo nemôžem znovu použiť snímač, ktorý zobrazí varovanie "Sensor is LOOSE"?

Snímač nie je vyvinutý pre kontrolovaný voľný pohyb v rámci pneumatiky alebo pre inštaláciu v nesprávnej polohe. V oboch prípadoch môže dôjsť k zásadnému poškodeniu senzora počas prevádzky, čo by mohlo viesť k predčasnému zlyhaniu, ak bude aj naďalej používať.

Varovanie

Správa LOW PRESSURE sa objavuje, keď začína jazda, ale potom zmizne. Funguje ContiPressureCheck správne?

ContiPressureCheck pracuje správne. Tlak je nízky, čo je dôvod pre varovnú správu. Pri jazde sa pneumatiky zahrievajú a tlak v pneumatikách sa zvyšuje. Nárast môže byť dostatočný, aby sa automaticky zrušilo varovanie.

Nápravné opatrenia: Nahustite pneumatiku na odporúčaný tlak "za studena", teda v stave, v ktorom je pneumatika, keď stojí vonku niekoľko hodín a nie je vystavená intenzívnemu slnečnému žiareniu.

Prečo nie je prijímaný signál s niekoľkými senzorov naraz po dlhšiu dobu (varovné hlásenie: NO SIGNAL)?

Príjem z príslušných senzorov je v hraničnej úrovni. Dočasné rušenie môže blokovať príjem z príslušných senzorov. Rušenie môže byť spôsobené:

  • Vrstva bahna, snehu alebo ľadu na centrálnej riadiacej jednotke (CCU) alebo na prídavnom prijímači,
  • Meniče pre operačný kávovary, varné kanvice, atď.

  • Iné elektromagnetické rušenie.

Možné nápravné opatrenia: Pozícia / orientácia centrálnej riadiacej jednotky (CCU) alebo dodatočného prijímača by mala byť nastavená tak, aby hodnoty RSSI pre príslušné senzory boli nad odporúčanými limitmi (pozri kapitolu 6.7 v užívateľskej príručke pre Handheld tool).

Objavujú sa správy varovanie, ak je tlak príliš vysoký?

Nie.

Inštalácia a modifikácia

Ako urýchliť proces načítania snímača?
  • Pozícia senzora musí byť u označenie DOT.
  • Pri montáži pneumatiky zaistite, aby DOT a ventilček boli pri sebe.
  • Pre dvojmontáž by mali byť pneumatiky namontovávány tak, aby ventilky vonkajšie a vnútorné pneumatiky boli čo najviac od seba (o 180 °).

To umožní, aby sa senzory veľmi ľahko lokalizovali pomocou ventilov na vozidle.

Snímač pneumatiky na vnútornej gume pneumatiky sa nenašiel počas procesu načítanie. Čo môžem robiť?
  • V zriedkavých prípadoch, nemusí byť senzor načítaný, ak je súčasne vo vnútornej pneumatike v dvojmontáži a vo spodnej kontaktnej ploche. Prejdite s vozidlom dopredu alebo dozadu o polovicu jedného obvodu pneumatiky, opakujte proces načítanie.
  • Ak sa môžete k tejto vnútornej pneumatike dostať priamo, pokračujte v načítaní tým, že povediete Handheld tool pozdľž pneumatiky.

Proces načítanie bol prerušený po tom, čo našiel polovicu z pneumatík. Keď znovu začínam proces konfigurácie pomocou "Resume installation", musím začať od prvého pneumatiky; prečo?

To je správne. Aby sa zabránilo vzniku chýb pri konfigurácia senzorov, je potrebné tento proces vykonávať kompletný, bez toho, aby bol prerušený.

Všetky senzory pneumatík boli načítané v priebehu načítavania procesu. Potom bol ale proces konfigurácie prerušený. Keď je proces konfigurácia obnovená pomocou "Resume installation", musím začať od prvého pneumatiky; prečo?
  • Po dokončení procesu načítanie senzorov, opustíte menu "New installation" a v režime "náhľadu" budú informácie zo všetkých získaných senzorov stratené.
  • Náprava: Akonáhle bol posledný senzor kalibrovaný, znova stlačte tlačidlo RETURN. Objaví sa obrazovka zobrazujúca správu "CONFIGURATION COMPLETED. CONNECT TOOL WITH ....". Opustenie menu "New installation" po vykonaní tohto kroku nebude mať vplyv na kalibrované snímača, že sa stratí z HHT. Vyvolanie menu "Resume installation" vám umožní ihneď pokračovať v prenose nastavení.
Na návesu sa objaví varovanie pri jazde. Potom, čo vozidlo bolo vypnuté, kontrolka (Pressure Check Indicator) bude aj naďalej blikať. Existuje porucha v ContiPressureCheck?

ContiPressureCheck sa privádza cez KL30 / KL31 (nepretržité napájanie) na návesu. Akonáhle je vozidlo vypnuté, zastaví sa blikanie po cca. 30 minút.

Upozornenie: Počas normálnej prevádzky ContiPressureCheck na návese vyžaduje približne 60 mA (24 V), alebo 55 mA (12 V) prúdu.

Môže byť ContiPressureCheck na návese tiež spojený s nepretržitým napájaním (KL30 / KL31)?

Áno.
Upozornenie: Počas štandardnému fungovaniu PPC na návese požaduje 60 mA (24 V) alebo 55 mA (12 V).

Po inštalácii alebo po zmene parametrov, konfigurácia / modifikácie nebola použitá. Prečo tomu tak je?

Aby ContiPressureCheck používalo nové parametre, musí byť reštartované.

  • Vypnite zapaľovanie na dobu aspoň 30 sekúnd.
  • Pre návesy s ContiPressureCheck spojeným cez KL30 / KL31, musí byť ontiPressureCheck vypnuté pomocou hlavného vypínača po dobu aspoň 30 sekúnd.
Prečo je dôležitá orientácia inštalácia CCU alebo prídavného prijímača?

Odporúčaný smer inštalácie zaisťuje, že komponenty, a najmä ich káble, sú lepšie chránené pred poškodením.

  • Optimálna orientácia centrálnej riadiacej jednotky (CCU): káblovým výstupom smerom "vzad" (v opačnom smere k smeru jazdy).
  • Optimálna orientácia prídavného prijímača: ochrana proti nárazu smerom "vzad" (v opačnom smere k smeru jazdy), káblový výstup hore.

Umiestnenie a orientovanie CCU alebo dodatočného prijímača podľa odporúčania zaisťuje optimálny príjem zo senzorov.

Kde môžem nájsť odporúčané tlaky za studena pre pneumatiky?

Používajte Technického poradca príslušného výrobcu pneumatika.

Tu nájdete Continental technical data book.

Prečo musí byť prídavný prijímač chránený proti poškodeniu?

Ak ochrana nebude použitá:

  • ContiPressureCheck systém nemôže byť používaný pre prepravu nebezpečných materiálov (ADR),
  • Prídavný prijímač môže byť poškodený,
  • Možnosť prijímania signálu je znížená.

Počas aktualizácie softvéru CI, je displej opakovane reštartuje. Je to normálne?

Áno, môže sa reštartovať dvakrát.

Počas aktualizácie softvéru CCU, SYSTEM ERROR sa objavuje na displeji. Je to normálne?

Áno. Akonáhle je proces aktualizácie úspešne dokončený, oznámenia SYSTEM ERROR automaticky zmizne.

Typy a kombinácie vozidiel

Na aké typy vozidiel a kombinácií môže byť ContiPressureCheck inštalovaný?

Systém ContiPressureCheck môže sledovať maximálne 6 náprav a 24 kol.

Váš predajca ContiPressureCheck môže špecifikovať vhodné typy a kombinácie vozidiel.

Ako môžem zistiť, či je náves vhodný pre sledovanie pomocou ťažného vozidla (ATL alebo MARRIED)?

Váš predajcaContiPressureCheck vám môže poskytnúť informácie o vhodnosti použitia.

Prípadne: Konfigurujte ťahač a náves trvalo spojený (MARRIED) a potom vykonajte skúšobnú jazdu.

Koľko pneumatík na návese môžu byť monitorované pomocou ATL?
  • ContiPressureCheck môže monitorovať maximálne 24 pneumatík (vrátane ťahača a návesu).

  • Príklad 1: V prípade, že ťahač má 6 pneumatík, ATL môže sledovať maximálne 18 ďalších pneumatík.

  • Príklad 2: Ťahač má 10 pneumatík a náves má 16 pneumatík. V tomto prípade sa bude sledovať iba prvních14 pneumatiky. Zvyšné dve pneumatiky nebudú brané do úvahy systémom ContiPressureCheck.

Schválenie

Musí byť montáž ContiPressureCheck na vozidlo schválená v Nemecku?

Nie. CPC systém má ABE (General Operating Permit) (KBA 91387). Po inštalácii, už nie je potrebné ďalšie schválenie TÜV.

Aký je bezpečnostný rating ContiPressureCheck?

Systém ContiPressureCheck nie je systém spojený s bezpečnosťou. Je klasifikovaný a vyvinutý ako komfortný systém.

Je CPC systém vhodný pre vozidlá ADR (nebezpečný tovar)?

Pri použití k danému účelu a pri rešpektovaní pokynov uvedených výrobcom, Continental, CPC spĺňa požiadavky ADR sa pre typy vozidiel AT, FL, OX, EX / II, a EX / III.

Handheld Tool

Prečo je potrebné nastaviť dátum a čas pri každom zapnutí HHT?

Batérie pre vnútorné hodiny tohto prístroja je úplne vybitá. Možné príčiny:

  • HHT je nesprávne nabitý. Ak chcete správne nabiť HHT, pripojte nabíjačku a zapnite. Po niekoľkých sekundách obrazovka stmavne a zobrazí sa symbol nabíjania.
  • Prídavné batérie bude plne nabitá po 48 hodinách. To môžete vykonať vo vhodnú dobu (napr. Cez víkend).

Poznámka: Dátum a čas stačí pre záznamové súbory. Použitie dátumu a času je možné vypnúť pomocou položky menu "Setup / Tool Properties / Use date". Dátum a čas potom je potom nutné zadať ručne v publikáciách súborov protokolov.

Prečo nemôže byť Handheld tool používaný pri nabíjaní?

Z dôvodov licencií (homologáciou).

Prečo nemôžem Handheld tool zapnúť, keď je pripojený k nabíjačke?

Batéria HHT je úplne vybitá. Zapnite HHT na znovu po nabíjaní po dobu piatich minút, a tak sa aj prídavná batéria pre vnútorné hodiny môžete nabíjať správne.

Kompatibilita

Môžem použiť iný čistič pre očistenie pneumatiky a gumového kontajnera?
  • Na základe interných testov, ktoré vykonal Continental Reifen Deutschland GmbH, je odporúčaný Liquidbuffer od firmy Tiptop (viac v inštalačnom sprievodcovi) pre očistenie lepených plôch.
  • Ak použijete iný produkt pre očistenie, Continental Reifen Deutschland GmbH nemôže garantovať dostatočnú priľnavosť pre aplikáciu.

  • Čistič bŕzd alebo podobné látky nesmie byť nikdy použité na čistenie povrchov, pretože obmedzí lepiace proces. Možné následky: Senzor a gumový obal môže odlepiť a poškodiť pneumatiku v dlhodobom horizonte.

  • Pri použití čističa brzdy môže dôjsť k poškodeniu pneumatiky.

Viac tu

Môžem použiť iné lepidlo ako CB2250 pre lepenie gumového kontajnera?
  • Continental Reifen Deutschland GmbH odporúča použitie Cyberbond CB 2250 (viac v inštalačnom sprievodcovi) pre nalepenie gumového kontajnera, a to na základe testov, ktoré boli vykonané pre tento konkrétny úlohu.

  • Ak použijete iný produkt pre nalepenie kontajnera, Continental Reifen Deutschland GmbH nemôže garantovať dostatočnú priľnavosť na tento účel.

Rozmer mojich pneumatík nie je uvedený v manuáli ako povolený. Môžem použiť CPC systém pre tento rozmer?

Aktuálny zoznam môžete nájsť tu. Prípadne prosím kontaktujte svojho dodávateľa ContiPressureCheck.

Môže byť CPC používané pre priemyselné pneumatiky?

Ak používate priemyselné pneumatiky, prosím kontaktujte svojho dodávateľa ContiPressureCheck.

Môže byť senzor použitý pre celogumové pneumatiky?

Nie.

Môže byť senzor použitý pre pneumatiky s dušou?

Nie.

Aké značky pneumatík môžu byť vybavené senzormi?

Senzory môžu byť inštalované na všetky značky pneumatík s vnútornou gumou.

Aké typy a kombinácie vozidiel môžu mať nainštalované ContiPressureCheck?

Systém ContiPressureCheck môže sledovať maximálne 6 náprav a 24 kol. Váš predajca systému ContiPressureCheck môže pomôcť určiť typy a kombinácie vhodné pre ContiPressureCheck.

Zkúsenosti

Ako urýchliť proces načítanie snímača?
  • Pozícia senzora musí byť u označenie DOT.

  • Pri montáži pneumatiky zaistite, aby DOT a ventil boli pri sebe.

  • Pre dvojmontáž by mali byť pneumatiky namontovávány tak, aby ventilky vonkajšie a vnútorné pneumatiky boli čo najviac od seba (o 180 °).

To umožní, aby sa senzory veľmi ľahko lokalizovali pomocou ventilov na vozidle.

Snímač pneumatiky na vnútornej gume pneumatiky sa nenašiel počas procesu načítanie. Čo môžem robiť?
  • V zriedkavých prípadoch, nemusí byť senzor načítaný, ak je súčasne vo vnútornej pneumatike v dvojmontáži a vo spodnej kontaktnej ploche. Prejdite s vozidlom dopredu alebo dozadu o polovicu jedného obvodu pneumatiky, opakujte proces načítania.

  • Ak sa môžete k tejto vnútornej pneumatike dostať priamo, pokračujte v načítaní tým, že povediete Handheld tool pozdľž pneumatiky.

Ako môžem zistiť, či je náves vhodný pre sledovanie pomocou ťažného vozidla (ATL alebo MARRIED)?

Váš predajca ContiPressureCheck vám môže poskytnúť informácie o vhodnosti použitia.

Prípadne: Konfigurujte ťahač a náves trvalo spojený (MARRIED) a potom vykonajte skúšobnú jazdu.

FAQ
Brochures & Presentations – Downloads
Bezpečnostný list
Software Downloads
ContiPressureCheck – Videá