Spočiatku sa nariadenia týkali len nákladných vozidiel s celkovou hmotnosťou vozidla nad 16 ton (skupiny vozidiel 4, 5, 9, 10) s dátumom výroby od januára 2019. Od januára 2020 boli zahrnuté aj ľahké úžitkové vozidlá s celkovou hmotnosťou vozidla nad 7,5 tony (skupiny vozidiel 1, 2, 3). Od dvoch náprav vyššie môže ísť o vozidlá s pevným nosným rámom alebo prípojmi.
Do konca roka 2022 budú tieto nariadenia revidované a pravdepodobne rozšírené aj na prívesy, autobusy a diaľkové autobusy. Podľa slov Európskeho parlamentu je cieľ jednoduchý, "Takýto postupný prístup (tiež) vysiela jasný a včasný signál priemyslu, aby sa zrýchlilo zavádzanie energeticky účinných technológií a ťažkých úžitkových vozidiel s nulovými emisiami na trh."
Nariadenie nezahŕňa konkrétne konfigurácie vozidiel, ako sú smetiarske autá alebo stavebné vozidlá. Tieto nejazdia na veľké vzdialenosti a návratnosť z hľadiska nižších emisií CO₂ by bola minimálna.
Nápravy | Konfigurácia náprav | Konfigurácia podvozka | Max. celková hmotnosť vozidla [t] | Trieda vozidla | |
Od roku 2019 | 2 | 4x2 | Pevný nosný rám, ťahač | > 16t | 4, 5 |
3 | 6x2 | Pevný nosný rám, ťahač | > 16t | 9, 10 | |
Od 01/2020 | 2 | 4x2 | Pevný nosný rám alebo ťahač | 7.5t ‒ 10t >10t ‒ 12t >12t ‒ 13t | 1 2 3 |