Tires

Pneumatiky ContiClassicAttack pomohli vytvoriť rýchlostný rekord v Bonneville!

29/09/2021
20210831-Bonneville-Image 1

Inšpirovaní filmom V zajatí rýchlosti si Grady Chance, Alvin Mendez a priatelia z Lakeland Motorcycle Parts v Lakeville, FL urobili pred niekoľkými rokmi výlet na Bonneville Speed Weeks, aby zistili, ako to tam funguje.  Chlapci boli prekvapení, že nevideli pretekárske tímy s veľkým rozpočtom podporované spoločnosťami a profesionálnych jazdcov, ale iba amatérske tímy a ručne vyrobené stroje. V tom okamihu si povedali: „Dokážeme to“. Grady sa pustil do hľadania najlepšej triedy a stroja, ktorý by im umožnil pokúsiť sa o rýchlostný rekord. Po starostlivom hľadaní sa Grady rozhodol, že najlepším strojom bude Yamaha RD400 z roku 1977, ktorá jazdí v triede Classic Modified do 500 cm³. Aj keď väčšina tímov zvolila pre túto triedu motocykle s objemom 500 cm³, Grady si vybral Yamahu RD400 pre vynikajúci pomer výkonu a hmotnosti a maximálnu rýchlosť 108 míľ za hodinu. Existujúci rekord v tejto triede bol dosiahnutý v roku 2016 na úrovni 113 míľ za hodinu, takže tím cítil, že nový rekord je na spadnutie.

20210831-Bonneville-Image 2

Príprava motocykla sa začala motorom, pričom Grady ako skúsený konštruktér zostavil motor, pri ktorom si bol presvedčený, že dokáže vyvinúť pre jazdca Alvina Mendeza rekordnú rýchlosť. Tím ďalej vypracoval umiestnenie sedla, nádrže a ďalšie detaily, zatiaľ čo sa Alvin pripravoval na testovanie motocykla. Malá Yamaha bola dokončená iba 2 týždne pred dátumom ich odchodu, pričom zostal čas iba na rýchlu testovaciu jazdu na vedľajšej ceste. Motocykel mal dostatočne silný ťah predného kolesa na 2. a 3. prevodovom stupni a na 4. prevodovom stupni dosiahol rýchlosť 90 míľ za hodinu.  Nanešťastie sa jedna z posledných testovacích jázd tri dni pred ich odchodom o 7.00 ráno pri rýchlosti 125 míľ za hodinu na 5. prevodovom stupni skončila prederaveným piestom. Po nočnej preprave a práci do neskorej noci bol motor opäť opravený a tím vyrazil do Bonneville!

20210831-Bonneville-Image 3

Väčšina strojov, ktoré vytvorili rýchlostný rekord v Bonneville, bola krásna iba s ohľadom na ich funkčnosť, ale detaily, ako napríklad nátery, sa zanedbali, aby bolo možné sústrediť sa iba na rýchlosť. To však nebol prípad tohto motocykla, pretože lakovač Glenn Peterson sa postaral o to, aby bol tento motocykel parádne nalakovaný. Motocykel vyzeral v skutočnosti tak dobre, že chlapci sa pri svojom prvom pokuse o rýchlostný rekord na Bonneville s takým nádherným strojom cítili tak trochu stredobodom pozornosti. Neskôr dokázali, že motocykel a jazdec majú výkonnosť, ktorá sa vyrovná tomuto úžasnému vzhľadu.

Pneumatiky sú rozhodujúcou súčasťou pri každom pokuse o rýchlostný rekord a aj po konzultácii s ostatnými tímami neexistovala jednoznačná zhoda v tom, ktorý typ pneumatík je najlepší. Soľné pláne Bonneville predstavujú pre pneumatiky náročnú výzvu – príliš veľký valivý odpor znižuje rýchlosť, nízka trakcia zas môže pri vysokých rýchlostiach spôsobiť pretáčanie kolesa. Alvin mal dobré predchádzajúce skúsenosti s pneumatikami Continental na motocykloch a automobiloch a navrhol, aby vyskúšali rad Conti Classic Attack. Pneumatiky Classic Attack sú k dispozícii v rozmeroch, ktoré sa ideálne hodia pre RD400, a vďaka ich rýchlostnej kategórii, profilu dezénu a radiálnej konštrukcii sú ideálnou voľbou. „Classic Attack boli presne pneumatiky, aké sme potrebovali, boli fantastické!“ uviedol Alvin. „Bol som naozaj ohromený ich stabilitou a trakciou,“ dodal. 

20210831-Bonneville - Image 4

Grady Chance, Alvin Mendez a pretekársky tím Grady Chance vytvorili 31. 8. 2021 pri svojom prvom pokuse v Bonneville rýchlostný rekord v príslušnej triede na úrovni 128,344 míle za hodinu! Čo bude ďalej s týmto tímom? Tímový jazdec Alvin uviedol, že existujú ďalšie 3 – 4 rekordy, ktoré by mohli prekonať len s malými úpravami týkajúcimi sa palivových a aerodynamických úprav, takže toto je ich plán na rok 2022.

 

Budeme ich sledovať a povzbudzovať, aby vytvorili ďalšie rýchlostné rekordy na pneumatikách Continental!